مسئول امور روحانیون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان از تولید مستند روحانی شهید سید اسدالله موسوی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹ 03 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، حجت‌الاسلام سید حسین محمدی، مسئول امور روحانیون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معرفی شهدا برای نسل‌های جدید ضروری است، اظهار داشت: در همین راستا مستند شهید سید اسدالله موسوی در زنجان تولید می‌شود.

مسئول امور روحانیون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه شهید اسد‌الله موسوی از روحانیون مبارز استان زنجان در زمان طاغوت بود، تصریح کرد: این شهید بزرگوار فعالیت‌های انقلابی مؤثری در راه پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته و در زمان پهلوی به‌خاطر تحت تعقیب بودن توسط ساواک به کشور پاکستان رفت و پنج سال در آنجا ماند.

وی با بیان اینکه شهید موسوی به‌عنوان نماینده امام خمینی (ره) در کشور پاکستان مردم را با انقلاب و شخصیت امام آشنا کرد، افزود: در کرانچی کتابخانه‌ای به نام سید اسدالله موسوی است و این شهید بزرگوار فعالیت‌هایی با حزب‌الله لبنان داشته و در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: در تیرماه سال‌جاری یادواره شهدا طلاب استان زنجان به همراه اکران مستند شهید محمدباقر ناسوتی زیر نظر اداره حفظ آثار ارزش‌های اسلامی برگزار شد که استقبال خوبی داشته است.

مسئول امور روحانیون حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ابراز کرد: اکران فیلم شهید طلبه محمد باقر ناسوتی که با نام کمپ شماره ۱۰ نام‌گذاری شده و نویسنده و کارگردان این فیلم ابوالفضل گلفام است.

وی با اشاره به اینکه هدف از اکران این فیلم معرفی شهدای طلاب بسیجی استان زنجان به نسل‌های جدید انقلاب اسلامی و از همه مهم‌تر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای استان است، یادآور شد: استان زنجان ۴۰ شهید طلبه تقدیم نظام و انقلاب کرده است که این خود افتخاری برای این استان است.

گفتنی است شهید سید اسدالله موسوی یکم مرداد ۱۳۲۸، در زنجان به دنیا آمد. پدرش حاجی میر و مادرش فیروزه نام داشت. سطح دو حوزه و روحانی بود. بیست و سوم اسفند ۱۳۶۳، در عملیات بدر در جزیره مجنون بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار او در قم واقع است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار