رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان از رکورد بی‌سابقه ۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷ 04 February 2024

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: به منظور تأمین گوشت مرغ  مورد نیاز بازار با همت پرورش دهندگان مرغ ،از ابتدای سال تاکنون  19 میلیون و 891 هزار و 459 قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان انجام شده و این یک رکورد بی‌سابقه در پرورش مرغ گوشتی در استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: با این میزان جوجه‌ریزی افزون بر 33 هزار و 815 تن گوشت مرغ در استان سیستان و بلوچستان تولید و به بازار مصرف عرضه شده است.

وی با اشاره به استمرار جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان، میزان جوجه‌ریزی دی‌ماه سال جاری را 2 میلیون و 607 هزار و 335 قطعه اعلام و تصریح کرد: این میزان جوجه ریزی ماهیانه نیز یک رکورد تاریخی برای مرغداری‌های سیستان وبلوچستان به شمار می‌رود.

سیدحسینی بیان کرد: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ و تخم مرغ در حال حاضر  327 واحد 20 هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و 15 واحد مرغ تخم‌گذار 20 هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از 2600 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: اکنون 400 واحد مرغداری 20 هزار قطعه‌ای با ظرفیت جوجه‌ریزی 8 میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان و بلوچستان مشغول تولید هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار