جشنواره طبخ آبزیان امروز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر و به همت اداره کل شیلات استان کرمانشاه در شهرستان دالاهو برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱ 07 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا مدیرکل شیلات استان کرمانشاه روز چهارشنبه در این مراسم که با حضور فرماندار، جمعی از مسوولان، آبزی پروران و بانوان این شهرستان برگزار شد، افزود: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ مصرف گوشت آبزیان به عنوان یک منبع غذایی ضروری، آشنایی با سبک پخت غذاهای سفید و ایجاد شور و نشاط اجتماعی ترتیب یافته است.

سهراب صحرایی با اشاره به سرانه مصرف ناچیز آبزیان و مواد غذایی دریایی در جامعه اظهار کرد: امیدواریم برگزاری جشنواره هایی از این دست بتواند در توانمندسازی بانوان در راستای افزایش استفاده از آبزیان در انواع غذاها موثر بوده و سلامتی را برای خانواده‌ها به ارمغان آورد.

وی به فواید غذاهای دریایی و ضرورت گنجاندن آن در سبد غذایی شهروندان تاکید کرد و گفت: علاوه بر برگزاری جشنواره های طبخ آبریان، عرضه مستقیم ماهی و همچنین آموزش پخت و نحوه مصرف ماهی نیز می تواند تاثیر بسیار خوبی درافزایش مصرف آبزیان داشته باشد.

صحرایی یادآور شد: در سال جاری هفت هزار و ۸۵۴ تُن انواع آبزیان در مزارع سردآبی و گرم‌آبی و سایر منابع آبی این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تولید در بخش ماهیان سردابی است اظهار کرد: از مجموع تولیدات ماهی در سال جاری در استان، ۶ هزار و ۵۸۰ تن را ماهیان سردابی تشکیل می دهد که پیش بینی می شود این میزان تا پایان امسال به ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن برسد.

وی تاکید کرد: با داشتن این میزان ظرفیت بالا در تولید و پرورش آبزیان ، میزان مصرف ماهی نیز در در بین مردم استان باید افزایش پیدا کرده و سهم بیشتری از سبد غذایی آنها را تشکل دهد.

بانوان شرکت کننده در این جشنواره علاوه بر طبخ ماهی بصورت بخارپز، کتلت، قلیه ماهی و ...غذاهای متنوع دیگری را نیز در این جشنواره ارائه دادند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار