رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت:
4 دوربین کنترل و ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان نصب‌شده اما راه‌اندازی نشده‌اند که ضروری است برای کنترل ترافیک و کنترل سرعت خودروها حمل‌ونقل و پایانه‌ها برای اربعین فعال شوند.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 20 October 2015

رئیس پلیس‌راه استان ایلام گفت: 4 دوربین کنترل و ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان نصب‌شده اما راه‌اندازی نشده‌اند که ضروری است برای کنترل ترافیک و کنترل سرعت خودروها حمل‌ونقل و پایانه‌ها برای اربعین فعال شوند.

به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ «محسن ناصری» اظهار کرد:  رئیس پلیس‌راه استان ایلام نیز اظهار کرد: از سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه راه و زیرساخت‌ها انجام‌شده اما با توجه به‌پیش‌بینی تردد تعداد بیشتر زائران زائران، محورهای استان کافی نیست و شاهد ترافیک سنگین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه محورهای استان نیازمند توسعه جدی هستند و تعریض‌های که صورت گرفته باید تا قبل اربعین تمام شوند، افزود: پیچ‌های خطرناک و حادثه‌ساز و شانه‌های خطرناکی در جاده‌های استان وجود دارد که باید حتماً برطرف شود وگرنه حادثه‌آفرین است.

ناصری با تأکید بر اینکه زیرساخت‌ها بخصوص در حوزه جاده‌ای به حد انتظار برای اربعین انجام‌نشده است و تعریض پل‌ها و تونل‌ها ضروری است، تصریح کرد: با توجه به تعریض و توسعه جاده‌های محور «حمیل» تا ایلام، اما جداسازی نشده است و سال گذشته بیشترین تصادفات در این محور داشتیم و علت اصلی آن‌هم نبود گاردریل در این مسیر است.

رئیس پلیس‌راه استان ادامه داد: در این ایام در محور حمیل – مهران، خودروها به‌صورت سه و چهار ردیفی حرکت می‌کنند و در تونل آزادی ترافیک سنگین رخ می‌دهد و ایجاد نوار هشداردهنده در کنار جاده‌ها، ایجاد لغزش‌گر در شانه جاده، رفع مشکل شانه جاده‌ها، مدیریت سرعت در مناطق مسکونی برای کاهش حوادث در ایام اربعین ضروری است.

ناصری بابیان اینکه سال گذشته شاهد بیشترین واژگونی در کمربندی شرقی داشتیم و علت اصلی آن‌ هم نبود سیستم روشنایی و اختلاف سطح جاده بود، افزود: جداسازی و نصب تابلوهای هشدار دهنده توسط راه وشهرسازی با هماهنگی پلیس‌راه بسیار ضروری است.

رئیس پلیس‌راه استان ادامه داد: 4 دوربین کنترل ثبت تخلف در سطح جاده‌های استان نصب‌شده اما راه‌اندازی نشده‌اند که ضروری است برای کنترل ترافیک و کنترل سرعت خودروها حمل‌ونقل و پایانه‌ها برای اربعین فعال شوند.

وی تعریض جاده «گلان»، تهیه 15 تابلو بزرگ تبلیغی، راهنما، هشداردهنده، ایجاد سه دوربرگردان در کمربندی شرقی پل زائر را بسیار ضروری عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مسیر 11 کیلومتری پل‌زائر تا پایانه مرزی که جاده آن‌یک طرف شده و توسعه پیداکرده است باید با گارد ریل جداسازی شود تا خودروها در هنگام ترافیک دور نزنند.

ناصری با اشاره به اینکه از مسیر پل زائر تا پایانه مرزی مهران پل‌ها فاقد حفاظ فیزیکی و گارد ریل هستند، تصریح کرد: به 30 عدد چراغ گردان، 60 عدد چراغ چشمک‌زن و 200 عدد بشکه ترافیکی برای کنترل ترافیک ایام اربعین نیاز داریم.

وی خط‌کشی مسیر حمیل و مهران را بسیار ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: از سازمان حج و زیارت انتظار داریم ایستگاه‌های صلواتی را درجاده‌های استقرار دهد که موجب ایجاد ترافیک و حادثه نشود.

رئیس پلیس‌راه استان با تأکید بر اینکه کمربند شرقی مهران جوابگوی تردد دوطرفه نیست و چنانچه دوطرفه شود برای پلیس قابل‌قبول نیست، تصریح کرد: علاوه بر این پل‌های این کمربندی توان تحمل تردد اتوبوس و کامیون را ندارند.

ناصری با ابراز نگرانی از احتمال جایگزینی جاده «ماربره» به‌عنوان مسیر جایگزین ایلام به مهران گفت: این جاده هیچ‌گونه امنیت ترافیکی ندارد و اگر چنانچه با این وضع به جاده جایگزین تبدیل شود احتمال خطر بیشتر وجود دارد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار