معاون وزیر کشور:
معاون اقتصادی وزیر کشور اعلام کرد: از هشت هزار شرکت دانش بنیان حدود ۶۰ درصد آنها در استان تهران هستند و سهم عمده ای هم در افزایش بهره وری و افزایش کیفیت کالاهای نهایی دارند.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 13 February 2024

به گزارش تابناک تهران، محسن کوشش تبار روز سه شنبه در حاشیه بازدید از کارخانه تولیدی دستگیره در ناحیه صنعتی سیاهسنگ شهرستان پردیس در این باره گفت: حضورپر رنگ شرکتهای دانش بنیان در عرصه های اقتصادی و افزایش ارزش افزوده محصولات نهایی قابل توجه است و شاهد تقاطع گیری خوب بین شرکتهای دانش بنیان هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان پردیس جایگاه خاصی در صنعت استان تهران دارد و نقش فعالان اقتصادی این منطقه در حوزه صادرات قابل توجه است، اظهار داشت: شرکت های مطرح و اثر بخشی در نواحی صنعتی شهرستان پردیس فعال هستند و در این بازدید شاهد محیطی پویا و فعال بودیم و مشکلات آنها مورد توجه قرار گرفت.

این مسئول افزود: مجموعه فعالان اقتصادی استان و شهرستان با حوزه محیط زیست مشکلاتی دارند که دغدغه دولت هم هست و امیدواریم بتوانیم فضا را برای فعالان اقتصادی استان بهبود ببخشیم تا با بالا بردن کیفیت تولیدات و افزایش فرصت های سرمایه گذاری زمینه را برای شکوفایی شهرستان ایجاد کنند.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه بنگاه‍های فعال اقتصادی استان ارتباط خوبی با کشورهای متعدد دارند، توضیح داد: بنگاههای اقتصادی با صادرات نهایی با ارزش افزوده قابل توجهی از خام فروشی جلوگیری می کنند که این موضوع می تواند مورد توجه دولتمردان باشد.

این مسئول تاکید کرد: طرح های توسعه ای بنگاههای اقتصادی را در شهرستان با همت فرماندار و معاون اقتصادی استان بهبود و تسریع یابد تا فضایی مناسب برای توسعه صنایع ایجاد شود.

کوشش تبار با اشاره به ساماندهی نواحی صنعتی شهرستان، خاطرنشان کرد: ۲ ناحیه از ۵ ناحیه صنعتی ساماندهی شده و بقیه هم باید تعیین تکلیف شوند ما در طراحی ها و برنامه ریزی باید بپذیریم که وضع موجود شکل گرفته و شرایط و مقرراتی در کشور داریم که عرصه را برای فعالان اقتصادی تنگ کرده و یا مانع توسعه شده است، باید به آنها توجه ویژه برای تسهیل بخشی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در این سفر مورد توجه قرارگرفته ساماندهی نواحی صنعتی است، اظهار داشت: مقرر شد با بررسی میدانی ببینیم که با چه راهکار ها و پیشنهاداتی می توانیم مشکلات سه ناحیه دیگر را در مجموعه دولت حل کنیم.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به مهمترین موضوع صنعت در استان تهران افزود: ما باید به سند آمایش در استان توجه کنیم و توازن شهرستانی در توسعه مجموعه های صنعتی مورد توجه قرار گیرد با توجه به اینکه در حال حاضر توازن لازم را نداریم.

کوشش تبار ادامه داد: در حدود ۳۱ درصد مجموعه بنگاههای اقتصادی متمرکز در شهرستان تهران هست و دیگر شهرستانها از توازن لازم برخوردار نیستند .

وی افزود: در شهرستان پردیس نیز باید دقت کنیم تا از افراط در افزایش نواحی صنعتی جلوگیری و نباید با ایجاد بی رویه فضاهای صنعتی زندگی شهروندان را تهدید کنیم.

این مسئول با اشاره به طرح ساماندهی اتباع خارجی گفت: منابع مالی که در دست مجموعه فعالان اقتصادی اتباع هست باید در چرخه اقتصادی ساماندهی شود که یکی از موضوعاتی است که باید با مدیران ارشد شهرستان تبادل نظر شود و به جمع بندی نهایی برسیم.

بازدید از مجموعه های اقتصادی شهرستان پردیس با همراهی علی مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران، فرماندار و سایر روسای اقتصادی استان و شهرستان پردیس از کارخانه تولید دستگیره و یراق آلات در ناحیه صنعتی سیاهسنگ ِپردیس برگزار شد.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار