رئیس پلیس فتای استان قزوین از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در فضای مجازی، از کاربران به بهانه فروش مبلمان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 13 February 2024

به گزارش تابناک قزوین، سرهنگ محمدعلی فرهودی اظهار کرد: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه کرده و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از طریق سایت دیوار شده بود که در این خصوص موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار، آگهی فروش مبلمان را مشاهده کرده و جهت ثبت سفارش مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به‌عنوان بیعانه به شماره حساب اعلامی که در آگهی درج شده بود، واریز کرده است، اما پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگوی وی نبوده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی نیروی انتظامی استان قزوین، رئیس پلیس فتای استان عنوان کرد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی و تحویل مرجع قضایی شد.

این مسئول انتظامی بیان کرد: شهروندان قبل از اطمینان از صحت اطلاعات ارائه شده فروشنده در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خرید و فروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

فرهودی خاطرنشان کرد: ارائه اطلاعات حساب از سوی فروشنده نباید موجب اعتماد شهروندان شود، زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد و تحت هیچ عنوان پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنند.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار