رئیس ستاد انتخابات کرمانشاه:
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه بر لزوم شناخت فعالین فضای مجازی نسبت به «انسان، رسانه» تاکید کرد و گفت: انتخابات مظهر قدرت ملت ایران است.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳ 20 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی ظهر امروز سه‌شنبه (یکم اسفندماه) در نخستین همایش فعالان فضای مجازی استان کرمانشاه که در سالن آمفی تئاتر هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: زمانی در حوزه مشارکت‌ها تعریف ساده‌ای در قشر سیاه، خاکستری و سفید داشتیم.

وی افزود: قشر سیاه، سفید و خاکستری به ترتیب افراد مخالف، موافق و بی طرف نسبت به حاکمیت و نظام بودند، این تقسیم بندی خیلی دوام نداشت و امروز با ابزاری مانند اقلیم شناسی فاکتورهایی برای جمعیت بالای ۱۵ سال تعریف شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲ فاکتور اصلی یعنی دینداری و فناوری توصیف کننده جامعه شناخته شدند، نگاه صفر و صدی به مسائل از آسیب‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به طیف گسترده افکار در جامعه نمی‌توان نگاه صفر و صدی داشت، با توجه به تأکید مقام معظم رهبری انتخابات مظهر قوت ملی است و اهمیت زیادی دارد.

شعبانی تشریح کرد: ما باید بدانیم که مسائل و مشکلات کشور را یک ملت قوی می‌تواند حل کند، با ضعف ما قدرت و فشار دشمن بیشتر می‌شود، زمانی که کشور دارای قدرت باشد اقتصاد آن قوی می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر در راهبردهای انتشار پیام تجدید نظر نکنیم و مخاطب خود را به درستی نشناسیم، در نهایت تنها یک سرمایه استفاده نشده خواهیم داشت، کسی که می‌خواهد بر مخاطب خود اثرگذار باشد، باید تحلیل درستی از وضعیت موجود و ذائقه مخاطب داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ابراز کرد: باید سلسله زمینه‌هایی رخ دهد که فرد تصمیم به رأی دهی بگیرد، اما تبلیغات به مخاطب اثبات می‌کند که الگوهای خوب و موثری وجود دارد‌.

شعبانی اذعان کرد: امروز رأی دادن به نام نظام جمهوری اسلامی و ایران قوی نوشته می‌شود، رأی به قدرت و قوت کشور است، به دلیل اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به مردم بوده و این اتکا خودخواسته است فلسفه تشکیل نظام اسلامی تعریف می‌شود.

وی اضافه کرد: ارتقاء مردم در حوزه انتخابات وظیفه رسانه‌ها است، با توجه به مواجهه ما با «انسان، رسانه» شناخت ذات و ماهیت فضای مجازی بسیار مهم است، اولویت ما امروز مشارکت حداکثری در انتخابات است.

شعبانی تشریح کرد: کلیدواژه بیانیه گام دوم انقلاب امید است، دشمن قصد ناامید سازی مردم را دارد، زیرا با کاهش امید افزایش آسیب‌های اجتماعی را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: هیئت استانی نظارت بر تبلیغات انتخاباتی تشکیل شده که بر تمام تخلفات و سوء استفاده مدیران نظارت دارد، در این راستا تعدادی از متخلفین به دادسرا ارجاع داده شدند، مدیرانی که موضع گرفتند عزل شدند و تذکرهای کتبی به کاندیداهای متخلف صادر شده است.

شعبانی در پایان یادآور شد: ما در انتخابات کاندیدا نداریم و له و علیه هیچ‌یک از نامزدهای انتخاباتی موضعی نخواهیم داشت.

گفتنی است در بخش دوم این همایش، کارگاه آموزشی سواد‌رسانه‌ای با تدریس محمدهادی صحرایی رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار