معاون رئیس‌جمهور:
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حجم آب ورودی به سد مهاباد بیش از پنج برابر سال گذشته شده و از چهار مترمکعب بر ثانیه به ۲۱ مترمکعب رسیده است.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰ 23 February 2024

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، علی سلاجقه امروز در سفر به آذربایجان‌غربی و گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه به مدیریت خوبی که استاندار آذربایجان‌غربی در رابطه با منابع آب از لحاظ زمان، مکان و حجم خروجی داشته، برنامه ریزی خوبی برای رسیدن حقابه دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز شاهد رهاسازی آب از دریاچه سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه هستیم که حجم ورودی این دریاچه را باز هم افزایش خواهد داد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: با توجه به روند افزایشی حجم دریاچه سد مهاباد، ۳۰ مترمکعب بر ثانیه رهاسازی انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به مزایای این رهاسازی نیز اشاره کرده و یادآور شد: تغذیه سفره‌های زیرزمینی در مسیر و تالاب‌های اقماری و همچنین ورود آب به دریاچه ارومیه، از جمله این مزایا بوده که شهرستان مهاباد و دریاچه از آن بهره مند می‌شوند.

سلاجقه همچنین با اظهار امیدواری مبنی بر کمک همگان برای رسیدن آب سد مهاباد به دریاچه ارومیه، افزود: اگر دریاچه ارومیه در مقیاس بزرگ به سامان برسد، ضریب تاثیرش بسیار زیاد خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به برنامه زمان بندی طراحی شده توسط استاندار آذربایجان غربی، اظهار داشت: در اسفند، فروردین و اردیبهشت، بقیه سد‌ها نیز وارد مدار می‌شوند و حقابه دریاچه به خوبی تامین خواهد شد.

وی همچنین از نگاه مثبت استاندار آذربایجان‌غربی به مسائل محیط زیست در حوزه‌های مختلف بویژه احیای دریاچه ارومیه و احیای تالاب‌ها قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار