رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه:
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه با اعلام بررسی صلاحیت هزار و ۱۹۶ داوطلب کرمانشاهی توسط شورای نگهبان گفت: نظام اسلامی برکات زیادی داشته که حضور مردم در انتخابات ادای دین نسبت به آنها است.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴ 23 February 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محسن مفید ظهر امروز جمعه (چهارم اسفندماه) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه، اظهار کرد: بارها تکرار شده که اگر سعادتمندی می‌خواهید، این سعادتمندی بدست خود شما رقم می‌خورد.

وی افزود: انقلاب اسلامی سرنوشت مردم را که در دستان استبدادگران بود گرفت و به دست صاحب حق، یعنی مردم سپرد و بیش از ۳۰ انتخابات است که مردم در حوزه ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شهر و روستا دارای حق تصمیم گیری هستند.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه تصریح کرد: دشمن با انتخاب مردم مخالف است و دغدغه مشکلات مردم را ندارد و هیچ اهمیتی به آنها نمی‌دهد، چون یکی از دلایل مشکلات دشمن است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمنان در کنار تحریم و فشار سیاسی دشمنی با انتخاب مردم است، دشمنان ما مدعی دموکراسی هستند، اما همه را برای مقابله با انتخاب مردم نظام جمهوری اسلامی ایران تجهیز می‌کنند.

مفید اضافه کرد: ما روزی دغدغه پایه‌ای‌ترین مسائل مانند تحصیل و معیشت را داشتیم، اما نظام اسلامی باعث شد که در سطح بالایی از انتقاد نسبت به مسئولان قرار بگیریم، یقیناً راه حفظ این سطح، حضور در پای صندوق‌های رأی است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان تلاش کرده و خواهند کرد، رأی دادن حق الناس مردم نسبت به نظام اسلامی است و بدانید که نظام هیچ‌گونه خدشه‌ای به حق شما وارد نخواهد کرد.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه بیان کرد: افراد در شورای نگهبان یک هزار و ۱۹۶ تحقیق را در حوزه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام داده و استعلام از مراجع مختلف گرفته شد.

وی ادامه داد: امروز ما بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر عوامل را در سطوح مختلف نظارتی استان داریم، در حال حاضر آموزش می‌بینند و شاهد یک انتخابات پرشکوه خواهیم بود که با اصل سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری همراه باشد.

مفید عنوان کرد: همه مردم در فرایند انتخابات، فعالیت کاندیداهای انتخاباتی را رصد می‌کنند، توقع ما و مردم این است که در این فرایند تمامی چارچوب‌های قانونی را رعایت کنند و در فضای تبلیغات و ارائه مطالب از معیارهای غلط دوری کنند.

وی خطاب به مسئولان افزود: باید از آنچه که موجب ایجاد شکاف در جامعه می‌شود پرهیز کنید، ایجاد شکاف قومیتی خیانت است، اگر مدعی حل مشکلات مردم هستید با ارائه برنامه درست مشکلات مردم را حل کنید و نباید برای معیشت مردم مشکل و خللی به خصوص در تبلیغات خود ایجاد کنید.

مفید ابراز کرد: من این توقع را دارم که به کسانی که در ایام انتخابات در آرامش و معیشت مردم ایجاد مشکل و مزاحمت می‌کنند تذکر داده شود و در صورت لزوم صلاحیت وی بررسی و به مراجع قضائی معرفی شود، شورای نگهبان در صورت لزوم در بحث صلاحیت ورود می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار