نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه گفت: حضور در انتخابات امسال و رفع دلسردی‌ها نیازمند جهاد تبیین است.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱ 28 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر حجت‌الاسلام شمس‌الله جلیلیان شامگاه سه شنبه در همایش تجلیل از روحانیون مؤثر و یاوران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پرداختن به جهاد تبیین از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی افزود: انتخابات یازدهم اسفند ماه اولین انتخابات پس از جنایات اسرائیل در پرتو حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی و اغتشاشات سال گذشته است که بر همین اساس اکنون در یک جنگ ترکیبی توسط دشمن برای ناامیدی مردم روبرو هستیم از این رو جهاد تبیین از اهمیت بالای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه به استناد منویات مقام معظم رهبری بر مبنای قرآن کریم جهاد تبیین را همان جهاد اکبر دانست و تصریح کرد: جهاد اکبر یعنی عدم اطاعت از دشمن و عدم نرفتن به راهی که دشمن رفته است که امروز در بحث انتخابات راهبرد دشمن مشارکت نکردن مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام جلیلیان با بیان اینکه جهاد تبیین به دنبال آگاهسازی و بیان حقایق است، گفت: دین و مذهب فکر مردم کار دارد و راهی جز منطق و استدلال نمی‌پذیرد بنابراین در امر آگاه سازی مردم بهترین مسیر جهاد تبیین است تا با روشنگری و بیان حقیقت‌ها به آگاهی بخشی دست یابیم.

وی عدم شناخت حقیقت را عامل جهل مردم بیان کرد و ادامه داد: آشکارسازی و رفع گره‌های ذهنی یکی از وظایف علما در راستای جهاد تبیین بوده چرا که دشمن در پی تغییر مسیر جوانان و عموم مردم از صراط مستقیم است و برای رسیدن به این هدف نیز دشمن تمام سرمایه خود را برای تحریف اسلام به کار گرفته هزینه‌های سنگینی از گذشته تا به کنون برای به آشوب کشاندن ایران اسلامی صرف کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه تاکید کرد: در جریان و اغتشاشات اخیر دشمن با وارونه نشان دادن اتفاقات دفاع از حقوق زنان را چیز دیگری نشان داد تا همسو با سرمایه‌گذاری‌های خود به تحریف حقیقت‌ها همانند واقعه عاشورا دست پیدا کند.

حجت الاسلام جلیلیان واقعه عاشورا و مقابله ۳۰ هزار نفر کوفی در رویارویی با امام حسین (ع) علت تحریف دشمن معرفی کرد و یادآور شد: در طول تاریخ همیشه دشمن در صدد تحریف حقیقت‌ها بوده و در مقابل در نهضت امام حسین (ع) و دیگر ائمه جهاد تبیین دنبال شده است.

وی بیان داشت: اعتقادات اولین و مهم‌ترین رکن و محور جهاد تبیین بوده که امروز باید باور کنیم به دلیل تبلیغات شدید دشمن باورهای مردم دچار صدمه شده و اگر این اعتقادات ضعیف شود مسلمانی شیعه و سنی زیر سوال می‌رود.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و گرفتاری‌های در جامعه امروز، اضافه کرد: اگرچه امروز با مشکلاتی در جامعه روبرو هستیم اما به دلیل ضعف در اعتقادات و باورها همه را از جانب خدا و روحانیت می‌دانیم در صورتی که باورها و اعتقادات راسخ خدا را زیر سوال نمی‌برد.

جلیلیان مطرح کرد: اخلاق فردی و اجتماعی، صله رحم، رعایت حقوق دیگران و همسایگان و… از دیگر ارکان‌های جهاد تبیین است و با وجود اهمیت ارکان جهاد تبیین باید بدانیم اگر امروز دشمن در منطقه توسط ما به عقب رانده شده به دلیل داشتن توان نظامی و عمل به جهاد اصغر است که برای موفقیت در جهاد تبیین نیز باید اینگونه عمل کرد و دشمن را به عقب راند.

وی به تعبیر تمام راحل جهاد تبیین را جهادی قطعی، فوری و عینی خواند و عنوان کرد: بر اساس تأکیدات بسیار بر این امر به ویژه در قرآن کریم با وجود تمام سختی‌ها باید به صورت تنهایی و یا گروهی همگی پای کار این امر باشیم و توجه داشته باشیم که در اوج تنهایی و مظلومیت نیز وظیفه جهاد از ما ساقط نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه افزود: امروز اگرچه مشکلاتی در جامعه وجود دارد اما به این معنا نیست که نظام اسلامی حرف برای گفتن ندارد و باید توجه داشت که در تمامی کشورهای دیگر مشکلات وجود دارد اما تبلیغات دشمن به گونه‌ای است که مطرح نمی‌شود و کسی از آنها اطلاعی چندانی ندارد.

حجت الاسلام جلیلیان به عزت، استقلال و آزادی ایران پس از وقوع انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: اسلام و انقلاب آن در ایران به ما عزت داده چرا که با مطالعه دوران پهلوی درمی‌یابیم که طی ۵۰۰ سال گذشته دو سوم خاک ایران از دست رفته این در حالیست که روحانیت پس از پیروزی انقلاب هشت سال جنگید و یک وجب از خاک را به دشمن نداد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین ذهن‌ها را با حقایق آشنا می‌کند، اشاره کرد: دشمن در انتخابات به دنبال دلسرد کردن مردم است و پس از دست نیافتن به این هدف خود در روز ۲۲ بهمن ماه امسال حالا به دنبال انحراف و تحریف اصل این نظام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه تاکید کرد: افرادی در جامعه هستند که چون آگاهی ندارند مشکلات را برای عدم مشارکت در انتخابات بهانه می‌کنند و هنر ما این است که با جهاد تبیین این افراد را به مشارکت در انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کنیم.

حجت الاسلام جلیلیان با بیان اینکه دوست و دشمن امروز نگاهشان به انتخابات ایران است، اظهار کرد: انتخابات بر اقتدار ما بسیار تأثیرگذار بوده و بر همین اساس دلسرد بودن برخی افراد نیازمند تبیین و آگاهی بخشی است زیرا رأی ندادن آنها دردی را دوا نخواهد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار