رئیس دفتر شورای نگهبان کرمانشاه:
رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه از نظارت بر اجرای انتخابات توسط ۶ هزار و ۶۰۰ ناظر در کرمانشاه خبر داد و گفت: با برهم زنندگان نظم انتخاباتی برخورد جدی توسط مراجع قضایی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳ 01 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محسن مفید ظهر امروز جمعه (یازدهم اسفندماه) در ستاد انتخابات استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز روز بسیار مبارکی برای ملت ایران و به معنای واقعی یک روز ملی است.

وی افزود: از ساعت هشت صبح شعب اخذ رأی در استان فعالیت خود را آغاز کردند و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ نفر از عوامل نظارتی در سطوح مختلف نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند، تا کنون مشکل خاصی در برگزاری انتخابات وجود نداشته است.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه تصریح کرد: برخی دستگیری‌ها انجام شده و با افرادی که جرائم انتخاباتی داشته باشند برخورد می‌شود، گزارش در خصوص تجمعات طرفداران کاندیداها داده شده و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: یکی از ترفندهای دشمنان ایجاد شائبه و شایعه است، با افرادی که مرتکب جرم شوند توسط ضابطین قضائی برخورد می‌شود و اگر این امر در انتخابات اثرگذار باشد شورای نگهبان در این مورد بسیار حساس و دقیق عمل می‌کند.

مفید اذعان کرد: از مردم می‌خواهیم که نسبت به شایعه‌سازی‌هایی که صورت می‌گیرد به شایعات اعتنا نکرده و خود را عامل بازنشر شایعات قرار ندهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از مردم درخواستی داریم که در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی به ناظران شعب اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد؛ آنچه برای ما اهمیت دارد گزارشات مستند است.

مفید خطاب به افرادی که قصد ایجاد خدشه در رای مردم را دارند گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون عمل می‌کند و با عوامل خاطی برخورد قطعی و جدی صورت خواهد گرفت.

وی در پایان ادامه داد: بر اساس قانون رأی دهی، این امر به صورت مخفی انجام می‌شود که حق مسلم رأی دهنده بوده و افراد اجازه تصویربرداری از برگه رأی را ندارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار