فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان:
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال ۲۷۳ هکتار از منابع طبیعی استان از متخلفین رفع تصرف شده و به اراضی ملی بازگردانده شد.
کد خبر: ۱۱۵۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲ 04 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سعید نجفی، امروز(۱۴ اسفند) در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۱۸ پاسگاه حفاظت منابع طبیعی در سطح استان، اظهار کرد: مجموعه منابع طبیعی استان با تمام توان در راستای حفاظت از منابع طبیعی پای کار بوده و اجازه نمی دهد سودجویان به عرصه های منابع طبیعی استان دست اندازی داشته باشند.

نجفی افزود: از ابتدای سال ۵۲۵ پرونده تخریب و تصرف به مساحت ۵۷۰ هکتار برای متخلفین منابع طبیعی استان کرمانشاه تشکیل شده و در نهایت ۲۷۳ هکتار از عرصه های منابع طبیعی توسط نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از متخلفین خلع ید و به اراضی ملی بازگردانده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: از ابتدای امسال همچنین ۱۳۰ فقره پرونده برای متخلفین قطع درختان جنگلی و ۸۹ پرونده نیز برای حاملان و فروشندگان زغال تشکیل شده که در این راستا ۷۸ نفر دستگیر و بازداشت شده اند. 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۸۵ مورد اطفای حریق در منابع طبیعی استان داشته ایم، گفت: سرعت اطفای حریق در منابع طبیعی استان از میانگین ۱۲ ساعت در سنوات گذشته به دو ساعت در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

نجفی افزود: از ابتدای امسال ۳۱۱ دستگاه دمنده که نقش مهمی در اطفای حریق دارند به تجهیزات اطفای حریق یگان حفاظت منابع طبیعی استان اضافه شده که ۱۸۰ دمنده آن از سوی خیرین خریداری شده است.

وی اشاره ای هم به علل آتش سوزی های سال جاری داشت و گفت: ۹۲ درصد علت آتش سوزی‌های سال جاری با عوامل انسانی در ارتباط بوده، به این ترتیب که گردشگران، اختلافات قومی و قبیله ای، اقدام کشاورزان به سوزاندن پس‌چَر مزارع، برگزاری مانورها و... اصلی ترین دلایل وقوع حریق در منابع طبیعی استان بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار