کد خبر: ۱۱۵۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ 09 March 2024

مهدی فضائلی نوشت: از جمله مغالطه هایی که پیوسته در فضای سیاسی کشور وجود داشته و در مقاطعی از جمله انتخابات اخیر دوباره بازنمایی شد؛ معرفی جريان انقلابی به عنوان حامی وضع موجود و جريان غیر انقلابی به عنوان ناراضی از وضع موجود و حامی یا خواهان تغییر است.

دو نکته در اینجا نیازمند تبیین است، نخست تعریف " وضع موجود " و دیگر، تعریف " تغییر ".

اگر وضع موجود بمعنای اصل نظام جمهوری اسلامی با همه آنچیزی است که در قانون اساسی آمده است، قطعا جريان انقلابی، مدافع آن است هر چند اصلاح قانون اساسی را در صورت لزوم، با رعایت اقتضائات زمان و طی فرایندی که در اصل ۱۷۷ قانون اساسی آمده، ممکن می داند.
اما اگر مراد از وضع موجود، عدم تحقق کامل عدالت، برخی ناکارآمدی ها، مشکلات معیشتی، مفاسد اقتصادی و عدم تحقق همه اصول قانون اساسی از قبیل آزادی های مشروع است؛ نه تنها جريان انقلابی مدافع این وضع نیست بلکه قاطعانه مخالف آن است و نه تغییر بلکه، تحول را، راه برون رفت از این شرایط می‌داند.

جريان انقلابی اصیل، عاقل و باورمند به ارزش های انقلاب اسلامی، ضمن پایبندی به اصل نظام و دفاع تمام قد از آن، همچنین دیدن نقاط قوت نظام و دستاوردهای شگفت انگیز آن، ايستادن در برابر همه معاندان و دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی را سرلوحه خود می داند و هیچگونه کمی و کاستی و نقص و اشکال را در امور جاری کشور برنمی‌تابد و خواستار مدیریت و فعالیت جهادی برای رفع این گونه مشکلات است.
جريان انقلابی اصیل، با سعه‌صدر و مدارا، نه تنها مشوق ریزش‌ها نیست و دافعه را فقط در حد ضرورت پذیرا می شود بلکه همواره بدنبال گسترده کردن چتر انقلاب، جذب حداکثری، رویش بیشتر و تنش زدایی در روابط بین‌الملل و سیاست خارجی کشور است.

بر این مبنا که متخذ از تعالیم نورانی قرآن کریم از جمله،《...رحماء بینهم و اشداء علی الکفار 》است، جريان اصیل انقلاب همانقدر که در برابر دشمنان و معاندان، قاطع و با صلابت است، در درون، منعطف و اهل مداراست.

این جریان در عین صلابت مقابل معاندان، مبتنی بر قاعده "لا تَظلِمونَ وَلا تُظلَمون" ، در سیاست خارجی به دنبال تنش زایی نیست.
لذا؛

۱) اگر افراد و جريان هایی را دیدید که به نام و تحت لوای عدم رضایت از وضع موجود، خواستار بی اعتنایی به ارزش های ناب انقلاب اسلامی هستند، و یا به نام تنش زدایی، نسبت به استقلال کشور اهل تسامحند، بدانید اینان منافقین جدید و سکولارها و غربگرایانی هستند که این مسیر ناصواب را برگزیده‌اند و تغییر مورد نظر آنها جز ارتجاع و وابستگی ثمری نخواهد داشت.

۲) و نیز اگر افراد و جريان های افراطی را دیدید که دائم در پی غیریت سازی وحذف دیگران، کوچک کردن گستره چتر انقلاب، نگاه ماکیاولی به سیاست و استفاده از هر ابزاری برای رسیدن به هدف و یا به نام انقلابی‌گری خواستار تنش زایی در عرصه سیاست خارجی اند، بدانید اینان را نیز،خطر نوخوارجی شدن تهدید می کند و در صورت عدم اصلاح مسیر خود، دیر یا زود خود را از ولی جامعه نیز انقلابی‌تر و ارزش مدارتر خواهند دانست و مصداق " المتقدم لهم مارق " خواهند شد!
از هر دو گروه پرهیز کنید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار