کد خبر: ۱۱۵۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷ 10 March 2024

از عمارت ائل گلی، بازار قدیمی، فرش‌فروشی‌ها و میدان شهرداری تبریز که عبور کنیم، به خانه‌ها و آپارتمان‌هایی می‌رسیم که مملو از هیجان و احساس سرزندگی هستند. مردم تبریز، عاشق هیجان و ماجراجویی‌اند و این مسئله را می‌توان در شلوغی‌ پارک‌های شهر و مجموعه‌های بازی این شهر دید. از همۀ این مباحث که بگذریم، تب اتاق فرار و اسکیپ روم در تبریز چند سالی است که بالا گرفته. البته، این تب همگانی دقیقا با ورود سرگرمی اتاق فرار به ایران شروع شد و روزبه‌روز در حال بالا رفتن است.

خبر خوب برای تبریزی‌ها این است که اصلا لازم نیست نگران تب اتاق فرار و لرزهای ناشی از آن باشند! سناریوها، بازیگرها و داستان‌های جذابی در اتاق فرارهای تبریز وجود دارند که شگفت‌زده‌تان می‌کنند. تجربه اتاق فرار در تبریز، مخصوصا برای ساکنین آن، این‌طور است که پس از اتمام بازی از هم‌تیمی‌هایشان می‌پرسند: «واقعا چرا تا الان اینجا را تجربه نکرده بودیم؟!»

تب اتاق فرار در تبریز بالاست!

ماجرای اتاق فرار در شهر تبریز

کلاف اسکیپ روم (Escaperoom) یا همان اتاق فرار، حوالی سال 1395 در ایران و در تهران روی زمین افتاد. همین‌طور روزها گذشت و گذشت تا اینکه نخ‌های این کلاف راهشان را به شهرهای توریستی و بزرگ دیگر باز کردند. ماهیت و هدف اتاق فرار آن‌قدری جذاب بود و هست که در هر نقطه‌ای از دنیا که فرود بیاید، می‌تواند مردم را سرگرم کند. یک اتاق فرار معمولا از اجزای مهمی مثل اکتور (تلفظ انگلیسی واژه Actor یا بازیگر)، سناریو یا خط داستانی، تم یا رنگ‌ولعاب دکوراسیون و تیم بازی‌کننده تشکیل شده است. هدف از بازی اتاق فرار هم این است که شرکت‌کنندگان بتوانند معمای بازی را با کمک یا بدون کمک (که بهتر است بی‌خیالش شوید!) حل کنند.

حالا این وسط، با توجه به تم، سناریو و همچنین، نحوۀ بازیگری اکتور باید به‌دنبال حل کردن معماها باشید و کلا هم یک ساعت یا 60 دقیقه وقت دارید. شاید تصورتان از اسکیپ روم، وحشت و ترس باشد، اما چه کسی گفته که اتاق فرار حتما ترسناک است؟ اتاق‌های فرار دارای سناریوها و تم‌های متنوع هستند. برای مثال، تم‌های اسلشری، رقابتی و جنگی هم برای اتاق فرار تعریف شده‌اند و حتی افراد 60 ساله هم می‌توانند وارد بعضی از این بازی‌ها شوند.

البته، از‌آنجایی‌که همۀ ما خیلی خوب می‌دانیم که ایرانی‌ها از سناریوهای وحشتناک خوششان می‌آید، استقبال از اتاق فرارهای ژانر ترسناک بیشتر است.

تبریز، شهر اولین‌ها حتی در اتاق فرار

تبریز را با اولین‌ها به‌یاد می‌آورند؛ اولین مهمان‌خانه، اولین ایستگاه آتش‌نشانی، اولین تراموا، اولین چایخانه و حتی اولین اتاق‌های بازی ایران. واقعیت این است که اولین اتاق فرار ایران، در تهران راه‌اندازی شد، اما اتاق فرار تبریز هم در همان سال‌ها افتتاح شد. پس بهتر است که تبریز را دست کم نگیرید و روی هیجانی که اتاق‌های فرار این شهر به ‌شما هدیه می‌دهد، حساب ویژه‌ای باز کنید. با این اوصاف، هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که کدام اتاق فرار تبریز، بهترین اسکیپ روم این شهر محسوب می‌شود.

تب اتاق فرار در تبریز بالاست!

3 دلیل برای اینکه چرا تبریز انتخاب خوبی برای اتاق فرار محسوب می‌شود!

اگر اهل تبریز نیستید و یا تا حالا وارد این شهر نشده‌اید، شاید از خودتان بپرسید که مگر تبریز چه چیز منحصربه‌فردی دارد که ساکنینش این‌قدر برای بازی اتاق فرار تب دارند؟ جالب است بدانید که تبریز هم استان صنعتی و هم استان گردشگری محسوب می‌شود و از لحاظ مهمان‌پذیری و داشتن سرگرمی‌های مختلف، یک‌جورهایی حرف اول را می‌زند. حالا به این 3 دلیل دقت کنید تا علت مناسب بودن تبریز برای اتاق فرار را متوجه شوید:

  • علاقۀ مردم تبریز به فولکلورهای محلی: فولکلورهای محلی و افسانه‌های تبریز از هیولاها، داستان اجنه، خاطرات ترسناک و مطالب این‌چنینی پُر شده‌اند. آن‌هایی که در تبریز اتاق فرار راه‌اندازی می‌کنند، می‌توانند با استفاده از چنین مطالبی، سناریوها و داستان‌های ویژه برای تبریز را طراحی کنند. مثلا فرض کنید، دربارۀ افسانۀ آل در روستاهای تبریز با شما حرف بزنند و بعد هُلتان بدهند در سناریویی که همان آل در آن حضور دارد. این یعنی هیجان، ترس و روبه‌رو شدن با فولکلورها از نمای نزدیک!
  • استقبال از اتاق فرار: دوام و محبوبیت یک سرگرمی را باید از استقبال مردم یک شهر متوجه شد؛ این، یک حقیقت است! حقیقت دیگر آن است که مردم تبریز هم دوست دارند مثل تهرانی‌ها، شیرازی‌ها و رشتی‌ها از اتاق فرار خوب و جذاب در شهرشان لذت ببرند. بنابراین، فرصت لازم برای راه‌اندازی اسکیپ روم در تبریز به وفور وجود دارد.
  • ظرفیت شهر تبریز برای راه‌اندازی سرگرمی: احداث حدود 10 پارک جنگلی، شهربازی‌های بزرگ و سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی سرگرمی‌ها نشان‌دهندۀ ظرفیت قابل توجه تبریز است. بنابراین، هیچ مانعی برای راه‌اندازی یک مجموعه سرگرمی که اتاق فرار، مهم‌ترین بخش آن محسوب می‌شود در تبریز وجود ندارد.

تب اتاق فرار در تبریز بالاست!

رزرو اتاق فرار در سایت‌ مرجع ایرانی

حالا که با ویژگی‌های مهم تبریز و تجربۀ بی‌نظیر اتاق فرار در این شهر آشنا شده‌اید، حتما دلتان می‌خواهد که شما هم بازی اتاق فرار تبریز را امتحان کنید. خبر خوب اینکه شما می‌توانید برای تجربۀ اتاق فرارهای تبریز و حتی بقیۀ شهرهای ایران به سایت اسکیپ زوم (EscapeZoom.ir) مراجعه کنید.

اسکیپ زوم، سایت مرجع برای معرفی اتاق فرار و رزرو سانس بازی در سرتاسر کشور است. فرقی نمی‌کند که درحال‌حاضر ساکن کدام شهر هستید یا برای خوش‌گذرانی به کدام نقطه سفر کرده‌اید. همین حالا وارد سایت شوید و با مطالعۀ سناریو و سایر اطلاعات اتاق‌های فرار، بازی مد نظرتان را رزرو کنید!

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :