مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: به‌منظور ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده‌ای، پویش نوروزی «چشم‌به‌راهیم» از ۲۶ اسفندماه سال‌جاری تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در استان کرمانشاه محور کنگاور صحنه سه‌راهی نهاوند مجتمع خدمات رفاهی آناهیتا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷ 14 March 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه در خصوص راه‌اندازی پویش مختص ایام نوروز اظهار کرد: پویش نوروی «چشم‌به‌راهیم« از 26 اسفندماه سال جاری تا 13 فروردین‌ماه سال 1403 در استان کرمانشاه محور کنگاور - صحنه- سه‌راهی نهاوند با رویکرد اصلی ایجاد توجه و انگیزه در همراهان راننده (سرنشینان وسایل نقلیه) در ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه در تحقق سفر ایمن جاده‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل‌ونقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه اینکه نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تقارن دارد، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر باهدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی ازجمله اهداف این طرح است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه با تصریح این که در پویش چشم‌به‎‌راهیم برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، گفت: در پویش چشم‌به‌راهیم، بر اساس ویژگی‌های فرهنگی و بومی، برنامه‌های متنوعی از قبیل اجرای سفره هفت‌سین متناسب با صنایع‌دستی و شاخصه‌های گردشگری استان و منطقه، اجرای نمایش‌های آئینی و سنتی و بومی و ملی، اجرای نمایش‌های ایمنی ویژه کودکان توسط گروه حرفه‌ای، برگزاری مسابقه عکس سلفی، نمایش کلیپ‌های ایمنی و فیلم جاذبه‌های شهر‌ها با پذیرایی از مسافران تدارک دیده‌شده است.

وی ادامه داد: طرح پویش چشم‌به‌راهیم برای سومین سال متوالی، هم‌زمان با استان‌های سراسر کشور به مدت ۱۷ روز در استان کرمانشاه محور کنگاور صحنه سه‌راهی نهاوند مجتمع خدمات رفاهی آناهیتا برگزار می‌شود و اهدافی همچون آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران، کمک به احیاء نمایش‌های ایرانی به‌ویژه نمایش‌های سنتی و بومی استان کرمانشاه، کمک به احیای موسیقی ایرانی به‌ویژه موسیقی‌های بومی و مقامی و... را دنبال می‌کند.

سید شهرام کهریزی بابیان اینکه درنهایت، هدف از برگزاری این طرح، ارتقای ایمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی است، ادامه داد: مسافران نوروزی شامل؛ رانندگان و اعضای خانواده‌هایشان به‌ویژه مادران، کودکان، نوجوانان از مخاطبین اصلی طرح پویش چشم‌به‌راهیم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار