وجود برخی عناصر بومی محلی در تعزیه کلاک، آموزش نسل به نسل تعزیه از پیرغلامان به جوانان و مدیریت سنتی برگزاری این تعزیه از ویژگی‌هایی است که می‌تواند مورد استناد قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰ 21 October 2015
به گزارش تابناک – البرز: مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گرشگری استان البرز از ثبت ملی 6 اثر ناملموس مربوط به آیین‌های عاشورایی و آماده‌سازی پرونده ثبتی تعزیه سنتی کلاک در استان خبر داد.
عبدالناصر میرچی از آماده‌سازی پرونده ثبتی تعزیه سنتی کلاک خبر داد و گفت: تاکنون 6 اثر ناملموس مربوط به آیین‌های عاشورایی در استان البرز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی مراسم‌های تعزیه روستای برغان، آماده‌سازی حسینیه اعظم برغان برای محرم، نذر ریشه در روستای برغان، عاشورای قدیم در روستای مهران طالقان، سینه‌زنی شیلنگه در روستای گلینک طالقان و پخت آش حلیم 28 صفر شهر کرج در سال‌های گذشته توسط این اداره‌کل را از آثار ثبت ملی شده عنوان کرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: وجود برخی عناصر بومی محلی در تعزیه کلاک، آموزش نسل به نسل تعزیه از پیرغلامان به جوانان و مدیریت سنتی برگزاری این تعزیه از ویژگی‌هایی است که می‌تواند مورد استناد قرار گیرد تا شاهد ثبت تعزیه سنتی کلاک در فهرست آثار ناملموس ملی ایران باشیم.
وی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش کارشناسان حوزه ثبت آثار استان، محرم سال آینده ثبت ملی این اثر اعلام عمومی گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار