دو پایگاه اهدا خون سیار، امشب و همزمان با دومین شب قدر در شیراز مستقر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ 31 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل انتقال خون فارس گفت: کمپ خونگیری سیار، امشب از ساعت ۱۹ و ۳۰ تا یک بامداد در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) مستقر می‌شود.
دکتراکبر زاده افزود: همچنین واحد سیار انتقال خون دیگری امشب در مجتمع دانشگاه شیراز از ساعت ۱۹ و ۳۰ تا یک بامداد میزبان اهداکنندگان خون است.
وی افزود: اتوبوس سیار انتقال خون هم امشب در حسینیه عاشقان ثار الله واقع در بولوار زرهی شیراز مستقر می‌شود.
مدیرکل انتقال خون فارس همچنین اعلام کرد: کارکنان همه شهرستان‌هایی که پایگاه انتقال خون دارند از ساعت ۱۹ و ۳۰ تا یک بامداد، منتظر حضور مردم برای اهدا خون هستند.
وی با اعلام اینکه هنوز در استان فارس موضوع کاهش ذخایر خونی وجود دارد، افزود: پایگاه انتقال خون قوامی در شیراز همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۳ پذیرای اهدا کنندگان خون است و پایگاه انتقال خون در شاهچراغ هم این روز‌ها همه روزه از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ برای خونگیری از هم استانی‌ها مستقر است.
دکتراکبر زاده تاکید کرد: با توجه به نیاز مبرم بیماران سرطانی، تالاسمی و بیماران تصادفی به فرآورده‌های خونی، مردم نوع‌دوست فارس برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.
وی گفت: فارس پس از استان‌های سیتان و بلوچستان، مازنداران و اهواز، بیشترین بیماران تالاسمی را دارد که نیازمند دریافت خون و فراورده‌های آن به صورت مستمر هستند.
در استان فارس ۸۴ بیمارستان و مرکز درمانی به صورنت مستمر نیازمند دریافت دخون و فراورده‌های خونی به صورت روزانه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار