کد خبر: ۱۱۶۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵ 01 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 12/01/1403 تقدیم حضور می گردد.


--------------------------------------------


دستگيري کلاهبردار 730 ميليارد ريالي با 18 شاکي 

سردارحسن مفخمي شهرستاني فرمانده انتظامي استان مازندران از دستگيري فردي که در قالب خريد و فروش سکه و طلاجات دست دوم، 730 ميليارد ريال از 18 نفر کلاهبرداري کرده بود، خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردارحسن مفخمي شهرستاني درباره جزئيات اين خبر، گفت: در اجراي طرح هاي مقابله با اخلالگران در نظام اقتصادي و در پي کسب خبري مبني بر خريد و فروش انواع سکه و طلاهاي دست دوم با استفاده از چک هاي بلامحل توسط فردي در شهرستان ساري موضوع در دستور کار پليس آگاهي استان قرار گرفت .

فرمانده انتظامي استان مازندران، تصريح کرد: پس از هماهنگي هاي قضائي متهم که با کسب اعتماد شهروندان اقدام به کلاهبرداري از آنان مي کرد در عملياتي غافلگيرانه توسط کارآگاهان  دستگير و واحد صنفي وي پلمب شد .

سردار مفخمي در ادامه، افزود: پس از انجام تحقيقات پليسي، متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به خريد سکه و طلاجات از شهروندان با استفاده از چک هاي بلامحل در مجموع بالغ بر 730 ميليارد ريال اعتراف کرد .

وي خاطرنشان کرد: تاکنون 18 مال باخته در اين ارتباط شناسايي و تحقيقات تکميلي پليس براي شناسايي ساير مال باختگان احتمالي اين پرونده ادامه دارد.#

--------------------------------------------

توقيف لندکروزهاي قاچاق در تعطيلات نوروزي 

سردارحسن مفخمي شهرستاني فرمانده انتظامي استان مازندران از توقيف 3 دستگاه خودروي لندکروز قاچاق به ارزش 200 ميليارد ريال در تعطيلات نوروزي در شهرستان " نور " خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سردار "حسن مفخمي شهرستاني" در تشريح اين خبر بيان داشت: ماموران پليس آگاهي شهرستان نور با اقدامات فني و اطلااعاتي، 3 دستگاه خودروي لندکروز قاچاق را که در آن شهرستان تردد مي کردند، شناسايي کردند.

وي افزود: ماموران پليس آگاهي با بررسي اسناد و مدارک متوجه شدند که خودروهاي متوقف شده فاقد مدارک گمرکي مي باشند و به صورت قاچاق در حال تردد هستند که با هماهنگي قضائي توقيف شدند.

فرمانده انتظامي استان مازندران با بيان اينکه کارشناسان ارزش خودروها را بالغ بر 200 ميليارد ريال برآورد کردند، اظهار داشت: با بررسي هاي صورت گرفته مالکان خودروها نيز شناسايي و به همراه پرونده تشکيل شده براي رسيدگي قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

سردار مفخمي شهرستاني در پايان تاکيد کرد: پليس در راستاي تامين امنيت مردم و فراهم كردن شرايط سالم اقتصادي در كشور، مقابله با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با قاچاقچيان را به صورت ويژه در دستور كار قرار داده و از هيچ تلاشي دريغ نخواهد کرد.#

--------------------------------------------

کشف سيگار و تنباکوي قاچاق در"آمل"

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامي شهرستان آمل از کشف 270 هزار نخ سيگار و350 پاکت تنباکوي قاچاق به ارزش 10 ميليارد ريال در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "مجيد باقري" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در اجراي طرح تشديد مقابله با پديده شوم قاچاق، مأموران پليس آگاهي با انجام کارهاي اطلاعاتي از عرضه سيگار و تنباکوي قاچاق توسط فردي در اين شهرستان با خبر شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان آمل،  افزود: پس از هماهنگي هاي قضائي متهم در حين حمل مواد دخاني قاچاق با استفاده از يک خودروي سواري از طريق محور هراز شناسايي و دستگير شد .

سرهنگ باقري از کشف 270 هزار نخ انواع سيگار و 350 پاکت تنباکوي خارجي  قاچاق با ارزشي بالغ بر 10 ميليارد ريال از خودروي متهم خبر داد و در پايان با اشاره به اينکه برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار پليس قرار دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعاً با تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

--------------------------------------------

توقيف خودروهاي حامل چوب جنگلي قاچاق در بهشهر

فرمانده انتظامي شهرستان " بهشهر" از کشف بيش از 3 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"علي اکبر قلي پور " در تشريح اين خبر، گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي چوبي، ماموران انتظامي بهشهر با انجام گشت انتظامي در مسيرهاي جنگلي رستمکلا ، خليل شهرو دهستان ميانکاله ، به 4 دستگاه خودروي وانت نيسان حامل چوبهاي جنگلي مشکوک شدند .

وي  از توقيف هر4 خودرو و کشف بيش از 3تن چوب قاچاق در بازرسي از آنها خبر داد و اظهار داشت : محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل و 4 متهم  اين پرونده نيز پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلي، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد ، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند .

--------------------------------------------

کشف گوشت گراز در بابل 

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از كشف 65 کيلو گوشت گراز وحشي از يک واحدصنفي در آن شهرستان خبر داد. 


سرهنگ "علي داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس اظهار داشت: در پي دريافت گزارش هاي مردمي مبني بر عرضه گوشت گراز وحشي توسط متصدي يک واحد صنفي در اين شهرستان، موضوع در دستور کار اداره نظارت بر اماکن عمومي اين شهرسان قرار گرفت.

وي افزود: مأموران پس از انجام تحقيقات ميداني و هماهنگي قضائي، به همراه نماينده محيط زيست شهرستان به محل اعزام و در بازرسي از محل فعاليت وي 65 کيلوگرم گوشت گراز کشف کردند.

فرمانده انتظامي استان بابل از پلمب محل فعاليت متهم خبر داد و اظهار داشت: نامبرده پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضائي شد.

سرهنگ داداش تبار در خاتمه، تصريح کرد: صيانت از سلامت فردي و اجتماعي و پيشگيري از هرگونه ناهنجاري هاي صنفي در دستور کار پليس بوده و مردم مي توانند هر گونه تخلف را با شماره 110 به مرکز فوريت هاي پليسي گزارش دهند.

--------------------------------------------

کشف ميلياردي کالاي دخاني قاچاق در "محمودآباد"

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از کشف بيش از 14 هزار و 260 نخ سيگار و 200 پاکت تنباکوي خارجي قاچاق به ارزشي بالغ بر يک ميليارد و يکصد هزار ريال در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "محمودحسين زاده" در تشريح اين خبر اظهار داشت: در اجراي طرح تشديد مقابله با پديده شوم قاچاق و در پي کسب خبري مبني بر حمل انواع مواد دخاني قاچاق به شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد، تصريح کرد: در اجراي اين ماموريت، مأموران تجسس کلانتري 11محمودآباد متهم را در حين حمل کالاي قاچاق با يک خودروي وانت شناسايي کردند .

وي از توقيف خودروي متهمان و کشف بيش از 14260 نخ سيگار خارجي و 200 پاکت تنباکوي  قاچاق در بازرسي از آن خبر داد و اظهار داشت: ارزش کالاي قاچاق کشف شده در اين عمليات بالغ بر يک ميليارد و يکصدهزار ريال برآورد شده است.

سرهنگ حسين زاده در پايان با اشاره به اينکه برخورد با سودجويان و مقابله با قاچاقچيان به صورت مستمر در دستور كار پليس اين شهرستان قرار دارد، از معرفي متهم به مرجع قضائي خبر داد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس اطلاع دهند.

--------------------------------------------

دستگيري سارقان به عنف در کمتر از 3 ساعت در بابل 

فرمانده انتظامي بابل از شناسايي و دستگيري سارقان به عنف و کشف طلاجات سرقتي در عمليات ضربتي پليس در کمتر از 3 ساعت خبر داد . 

سرهنگ "علي داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري پليس در تشريح اين خبر، بيان داشت: در پي وقوع يک فقره ورود به عنف و سرقت طلاجات از منزلی در این شهرستان، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وي تصريح کرد: با انجام تحقيقات پلیسی، متهمان که با شناسايي ساکنان سالمند و بيمار منازل، با ورود به منزل مالباختگان در نيمه های شب با توسل به زور و  تهديد اقدام به سرقت طلاجات و جواهرات آنان کردند، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، اظهار کرد: کارآگاهان پليس آگاهي با اقدامات اطلاعاتی سارقان را شناسائي و با هماهنگي قضايي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه، متهمان را که دو مرد و يک زن بودند دستگير کردند.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به اعترافات متهمان به بزه انتسابي و کشف اموال مسروقه، از تشکيل پرونده و تحويل اين افراد به مرجع قضائي خبر داد و افزود: کساني که بخواهند با اعمال مجرمانه و قانون شکني نظم و امنيت عمومي را خدشه دار نمايند با واکنش سخت و پشيمان کننده پليس مواجه شده و طبق قانون به سزاي اعمال ننگينشان خواهند رسيد.

--------------------------------------------

دستبند پليس ساري بردستان سارق اماکن خصوصي

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصي در آن شهرستان خبر داد. 


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" با اعلام جزئيات اين خبر گفت: در پي اعلام خبري مبني بر سرقت از يک ساختمان نيمه کاره در ساري، موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي ،يکي از سارقان سابقه دار را شناسايي و با هماهنگي قضائي دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري با اشاره به اعتراف متهم به 4 فقره سرقت از اماکن خصوصي ساختمان هاي نيمه کاره افزود: متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان ساختمان هاي نيمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست : با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان هاي درحال ساخت و نيمه کاره ضريب سرقت اموال خود را کاهش دهند.

--------------------------------------------

کشف2 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري 

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق و توقيف يک نيسان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "عبداله حسن زاده" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده هاي جنگلي، ماموران پاسگاه هولار  در مسير حوزه استحفاظي به يک خودروي يک نيسان حامل چوب مشکوک شدند.

وي، افزود: ماموران پاسگاه هولار خودروي مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آنها 2تن چوب که توسط راننده خودرو به صورت غير مجاز از جنگل هاي شهرستان ساري برداشت شده بود ،کشف کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، تصريح کرد: راننده پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان ساري تحويل داده شد.

سرهنگ حسن زاده در پايان با اشاره به اين كه قطع درختان جنگلي، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

--------------------------------------------

کشف تجهيزات پزشکي قاچاق در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از كشف بيش از 3400 قلم انواع تجهيزات پزشكي و بهداشتي قاچاق توسط ماموران اداره نظارت براماکن عمومي در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ" علي داداش تبار" در اين باره گفت: در اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق کالا به خصوص قاچاق کالاهاي سلامت محور، مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومي اين فرماندهي در پي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي در امر تهيه و فروش تجهيزات پزشکي قاچاق به شهروندان در يک واحد صنفي، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

وي افزود: مأموران با انجام تحقيقات تکميلي و هماهنگي قضائي و کارشناسان دانشگاه علوم پزشکي، واحد صنفي مورد نظر را شناسايي و در بازرسي از آن موفق به کشف بيش از 3400 قلم تجهيزات پزشکي قاچاق و فاقد مجوز شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل، تصريح کرد: متصدي واحد صنفي مذکور پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به اينکه پليس با قدرت در مقابل اخلال گران نظم عمومي ايستاده است از مردم عزيز خواست تا در صورت مشاهده اينگونه موارد بلافاصله مراتب را از طريق پل ارتباطي 110 به پليس اطلاع دهند.

--------------------------------------------

دستگيري سارق و کشف 9 ميلياردي اموال سرقتی در نوشهر

سرهنگ علي قيصري رئيس پليس آگاهي استان مازندران از دستگيري سارق و کشف 9 ميليارد ريال انواع اموال سرقتی در شهرستان نوشهر خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ "علي قيصري" در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت داخل خودرو و سرقت از چادر مسافران در سواحل غرب استان پيگيري پرونده در دستور کار ماموران قرار گرفت .

وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، کارآگاهان اداره اطلاعات جنايي پليس آگاهي استان سارقان را که اهل استان البرز و 10 فقره سابقه کيفري بوده است، به عنوان مظنون شناسایی کردند .

سرهنگ قیصری، تصریح کرد: کارآگاهان  پليس آگاهي استان با همکاري تيمي از کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان نوشهر، در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش در یکی از روستاهای این شهرستان به دام انداختند.

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی به ارزشی بالغ بر 9 ميليارد ريال از مخفیگاه متهم خبر داد و گفت: این سارق حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 20 فقره سرقت داخل خودرو و سرقت اموال مسافران اقرار کرد و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شد.

--------------------------------------------

پيام فرمانده انتظامي استان مازندران به مناسبت روز جمهوري اسلامي

سردار مفخمي فرمانده انتظامي استان مازندران در پيامي با گرامي داشت روز جمهوري اسلامي آن را روز فتح و ظفر ملت عزيز ايران اسلامي در طول تاريخ برشمرد .

سردار حسن مفخمي شهرستاني فرمانده انتظامي استان در پيامي با گرامي داشت روز جمهوري اسلامي، اين روز را روز فتح و ظفر ملت عزيز ايران اسلامي در طول تاريخ برشمرد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، در متن اين پيام آمده است.

و نريد ان نمن علي الذين استضعفوا في الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثين

12 فروردين ماه روز تجلّي خلق حماسه شکوهمند مردم سالاري ديني، روز آري گفتن به تجديد حيات اسلام ناب محمّدي(ص) و تثبيت دستاوردهاي سال‌هاي مبارزه و نهضت اسلامي ملت بزرگ ايران اسلامي به رهبري حضرت امام خميني (ره) و جانفشاني شهداي اين سرزمين است.

در اين روز با راي قاطع ملت ايران ثمره مبارزات ضد سلطنتي و طاغوتي و شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي آنان به بار نشست و نظام جمهوري اسلامي ايران با ساختاري مبتني بر ارزش هاي الهي و قرآني بر شئون حاكميتي استقرار يافت.

آري، روز جمهوري اسلامي، سند آزادي و استقلال ملت آزاده‌اي است كه براي دستيابي به آرمان هاي مقدس خود با استقامتي خستگي‌ناپذير و به بركت خون شهيدان، نور اميد را در دل محرومان و مستضعفان جهان بر افروخت.

مجموعه فرماندهي انتظامي استان مازندران نيز با گرامي داشت اين انتخاب بزرگ از سوي ملت عزيز ايران اسلامي که عزت و اقتدار ايران اسلامي را رقم زده و با عزمي راسخ تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب به سمت آينده اي روشن در حرکت است، ضمن تعظيم بر مقام شامخ شهداي دفاع مقدس، حريم و حرم، اين روز را که روز و تولد اولين نظام مردم سالار ديني در جهان به شمار مي رود گرامي داشته و اذعان مي دارد براي استمرار و استحکام جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته از نثار جان دريغ نکرده و با همتي مضاعف در اين مسير گام برمي دارد.

 

فرمانده انتظامي استان مازندران

سرتيپ دوم ستادحسن مفخمي شهرستاني 

 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار