استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان گفت: آب دریای عمان سال ۱۴۰۴ به خراسان جنوبی می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۶۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹ 02 April 2024

به گزاشر تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز سه شنبه ۱۴ فروردین در دیدار نوروزی مدیران با نماینده، ولی فقیه در استان، با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان و محکوم کردن حرکت تروریستی اسرائیل در هدف قرار دادن کنسولگری ایران در سوریه، بیان کرد: سال گذشته شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری از جمله حضور حماسی و باشکوه مردم ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف، راهپیمایی‌های روز قدس و ۲۲ بهمن، انتخابات و ... با وجود همه اقدامات دشمن در ناامید کردن مردم بودیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با شرکت گسترده در انتخابات حماسه بزرگی را خلق کردند، افزود: با حضور گسترده مردم انقلابی، متدین و دارای تحلیل سیاسی استان در انتخابات، خراسان جنوبی به لحاظ درصد مشارکت در کشور، رتبه دوم را کسب کرد.

قناعت گفت: این توفیق در حالی رقم خورد که در روز انتخابات در بیرجند دمای منفی ۹ درجه و در سربیشه و قاینات منفی ۱۲ درجه را داشتیم.

استاندار با بیان این که شعار سال گذشته «مهار تورم، رشد تولید» بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری که با کسی تعارف ندارند و واقعیت‌ها را بیان می‌کنند، در این خصوص گفتند: «در ارزیابی از کار‌های انجام شده در هر دوبخش شعار سال پیشرفت‌هایی را داشتیم، اما به قدر مطلوب نبود.»

قناعت اظهارکرد: مطالبه مقام معظم رهبری از مسئولان کشور در این زمینه تداوم اقدامات سال گذشته، با سرعت و شتاب بیشتر در سال جاری است.

استاندار با تأکید بر اینکه سال گذشته در سطوح ملی و استانی شاهد اتفاقات بسیار خوبی بودیم، متذکر شد: از جمله اتفاقات خوب سال قبل می‌توان به رشد اقتصادی بالای چهار درصد اشاره کرد و این در حالی بود که میانگین رشد اقتصادی در دهه نود کمتر از یک درصد بوده است.

وی بیان کرد: در اوایل دولت سیزدهم بعضی معتقد بودند تورم سه رقمی خواهد شد، اما آمار‌ها نشانگر آن است که تورم نقطه به نقطه از ۵۰ به ۳۰ درصد و در کل به حدود ۴۰ درصد رسیده است.

قناعت ادامه داد: از منظر اجرای پروژه‌های عدالت محور مانند طرح کالابرگ الکترونیکی، بیمه رایگان سلامت ۱۲ میلیون نفر، تکمیل و احداث راه‌های روستایی، تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام که در خوسف و بشرویه خراسان جنوبی هم دو بیمارستان سال ۱۴۰۳ تکمیل شده و کار‌های خوبی در سال گذشته انجام شده است.

استاندار با بیان اینکه در سال جاری تخت‌های درمانی به ۹ هزار افزایش خواهد یافت، افزود: توسعه اینترنت و فیبرنوری، احیای هفت هزار واحد تولیدی راکد که از این تعداد ۲۶۷ واحد در خراسان جنوبی بوده نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی تصریح کرد: ساخت دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور، پرتاب سه ماهواره به فضا معادل ۱۳ سال گذشته، سرمایه گذاری خارجی حدود ۱۱ میلیارد دلاری و ... نیز از جمله دیگر اقدامات شاخص انجان شده در سال گذشته است.

قناعت درباره اقدامات انجام شده در استان هم گفت: در خراسان جنوبی شاهد آغاز پروژه راه آهن بودیم که از دغدغه‌های اصلی مردم بود و ۱۵ شهریور با حضور رئیس جمهور فعال شد و در حال حاضر از ۱۵ قطعه داخل استان، ۱۳ قطعه آن فعال است.

استاندار از انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی به عنوان یکی از ابر پروژه‌های ملی در استان یاد کرد که با هدف تخصیص ۶۰ میلیون متر مکعب در سال برای رفع نیاز آبی خراسان جنوبی در سال ۱۴۲۵ اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه هم یکی دیگر از ابر پروژه‌های در حال انجام در خراسان جنوبی است.

قناعت از احیای ۴۶۶ واحد راکد و یا نیمه فعال استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ یاد کرد و با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه قند قهستان گفت: در دوسال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای برق رسانی در استان هزینه شده و پروژه‌هایی به ارزش ۶۳ میلیارد تومان هم در این حوزه آماده افتتاح است.

استاندار تصریح کرد: سال گذشته پست‌های ۴۰۰ کیلو ولت برق نهبندان و فردوس کلنگ زنی شد که همه این اقدامات نشان می‌دهد ریل گذاری بسیار خوبی در حوزه زیرساختی استان انجام شده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار