مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت:برخی اتباع خارجی غیر مجاز با حربه‌های مختلف و سوء استفاده از حسن نیت خانواده‌های ایرانی،به طمع دریافت اقامت، به شکل صوری با بانوان ایرانی ازدواج می‌کنند که بانوان ایرانی در دام این نوع ازدواج‌ها گرفتار نشوند.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ 06 April 2024

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، بهرنگ قربانی افزود:اتباع غیرمجاز فریبکار پس از عدم دریافت اقامت، بدون در نظر گرفتن شرایط همسر و فرزندان حاصل از این ازدواج غیرقانونی، کشور را ترک و مشکلات بسیاری را به زنان و جامعه ایرانی تحمیل می‌کنند.

او ادامه داد: بر اساس ماده ۱۰۵۹ و ماده ۱۰۶۰ قانون مدنی، ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی منوط به اجازه مخصوص از طرف دولت ایران است که این مهم به ادارات کل اتباع خارجی استان‌ها واگذار شده و بر اساس ماده ۱۰۶۱ قانون مدنی هر فرد خارجی که بدون اجازه دولت با زن ایرانی ازدواج کند به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی چالش‌ها و مشکلات متعدد و بعضا غیر قابل جبرانی به دنبال داشته، توصیه اکید ما پرهیز از چنین ازدواج هایی است.

او گفت: چنانچه فردی قصد ازدواج با اتباع خارجی دارد قبل از هرگونه اقدامی در این زمینه، با مراجعه به اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، مشورت‌های لازم را با کارشناسان حقوقی انجام دهد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار