معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از پرداخت وام ودیعه مسکن برای کمک به اجاره بهای بیش از پنج هزار و ۶۳۳ متقاضی این استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰ 06 April 2024

ابوالفضل مهدیار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان از پرداخت وام ودیعه مسکن برای کمک به اجاره بهای بیش از پنج هزار و 633 متقاضی این استان در سال 1402 خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: در قالب این طرح تاکنون افزون بر هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

وی بیان اینکه پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است، تاکید کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار بوده و در حال حاضر فاقد مالکیت باشند و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از 1401/10/01 باشد.

مهدیار از تداوم ثبت نام تسهیلات ودیعه مسکن در استان خبر داد و گفت: مردم استان می‌توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون 34 هزار و 761 نفر از شهروندان استان در سامانه جامع طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی برای دریافت ودیعه مسکن ثبت نام کردند ،اظهار کرد: هشت هزار و 440 نفر از ثبت نام کنندگان حائز شرایط برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند که تاکنون پنج هزار و 633 نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند و بقیه نیز در حال انجام است.

وی سقف تسهیلات کمک و دیعه مسکن در زاهدان و سایر نقاط شهری را به ترتیب یک‌هزار و 500 و یک‌هزار میلیون ریال و نیز در مناطق روستایی 400 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: افرادیکه متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره‌نامه و کد رهگیری باشند.

مهدیار تاکید کرد: مستاجرانی که دارای کد رهگیری نیستند می‌توانند به سامانه املاک و مستغلات آدرس سامانه (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مراجعه کرده و کد رهگیری را به صورت رایگان دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار