مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: اوقاف ظرفیت‌های زیادی دارد و لازمه شکوفایی و به‌روزرسانی ظرفیت‌ها، مشارکت است.
کد خبر: ۱۱۶۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۳ 08 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام علی جلالی غروب ۲۰ فروردین ماه در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه با موضوع «وقف و نقش اوقاف در تحقق شعار سال» اظهار کرد: هدف این نشست، هم افزایی برای تحقق شعار سال در موقوفات است.

وی افزود: از سال ۸۰ به بعد؛ تولید، اشتغال و توجه به معیشت مردم دغدغه مقام معظم رهبری بوده است.

جلالی با اشاره به اینکه به نامگذاری سال به عنوان یک تکلیف نکاه می‌کنیم، افزود: اوقاف ظرفیت‌های زیادی دارد و لازمه شکوفایی و به‌روزرسانی ظرفیت‌ها، مشارکت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در تثبیت مالکیت موقوفات همکاری سازمان ثبت اسناد ضرورت دارد و سال گذشته اسناد خوبی در استان دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت و همراهی اصحاب رسانه با حوزه وقف بسیار مهم است، افزود: در استان کرمان بیش از ۱۰۰۰ هکتار باغ پسته در اختیار اوقاف است که اخیرا برای افزایش راندمان تولید در این بخش کار‌هایی را با همکاری دانشگاه‌ها آغاز کرده‌ایم.

جلالی بیان کرد: در بافت قدیم کرمان قریب به ۱۵۰ خانه وقف و تک رقبه است که هیچ پشتوانه مالی ندارد و منابع مالی برای مرمت این خانه‌ها هم نیست و اواخر سال قبل مذاکراتی با سازمان داشتیم و موافقت اولیه انجام شده تا از اقشار فرهنگی برای سامان دهی این خانه‌ها کمک گرفته شود.

وی با اشاره به لزوم اصلاح وضعیت برخی موقوفات استیجاری، تاکید کرد: در برخی مسائل مبتلا به روز از جمله درمان سرطان و ... نیاز به وقف جدید است.

به گزارش ایسنا، در این نشست اصحاب رسانه برای کمک به اوقاف در راستای تحقق شعار سال و همچنین رساندن موقوفات به جایگاه اصلی خود اعلام آمادگی کردند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار