رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد از افزایش تمامی اعتبارات، عوارض و پرداختی‌های شهرستان اردکان به نسبت دولت قبل خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳ 09 April 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک از یزد، مجید دهقانی‌زاده، در نشست خبری استاندار یزد با خبرنگاران اردکان با اشاره به مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان یزد برای ممنوعیت صدور مجوز صنایع آلاینده در محور عقدا مهریز، اظهار داشت: بر اساس سند آمایش استان و مشاور آن، پهنه خرانق بر اساس مصوبات سند آمایش استان و مصوبه‌ای که بر اساس بازدید حضوری مسئولان وقت استان در دولت قبل انجام گرفت، به عنوان بهترین پهنه برای صنایع جدید و حتی انتقال بخشی از صنایع آلاینده تشخیص و مصوب شد.

وی در خصوص بحث اعتبارات اردکان ادامه داد: در سال 1399 و پیش از دولت سیزدهم، اعتبارات استانی شهرستان اردکان که عمدتا اسناد خزانه بوده، 14 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده و در سال 1400 که عمده تخصیص آن مربوط به این دولت بوده به 53 میلیارد تومان و در 1401 به 73 میلیارد تومان رسید و در سال گذشته هم با توجه به اینکه هنوز اعتبارات سال مالی 1402 تا پایان شهریور ابلاغ می‌شود تاکنون 71 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با بیان اینکه میانگین استان در این زمینه چهاربرابر افزایش داشته ولی اردکان بیش از 5 برابر افزایش داشته گفت: در ارتباط با آلایندگی‌ها، مصدا‌ق‌های فراوانی وجود دارد که دغدغه دولت سیزدهم بر کاهش آلایندگی بوده و یکی از مهمترین مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یزد مربوط به همین موضوع بوده است.

دهقانی‌زاده در ارتباط با عوارض آلایندگی‌ شهرستان اردکان عنوان کرد: آلودگی در محور مهریز عقدا به صورت کامل در تمامی شهرستان‌ها و مناطق این  محور تاثیرگذار است و بر این اساس کار پیگیری شده و در سال 99 عوارض آلایندگی شهرستان اردکان 200 میلیون تومان بوده که بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌شود.

وی افزود: این عوارض در سال 1400 به یک میلیارد و 400 میلیون تومان و در سال 1401 به 65 میلیارد تومان رسیده و در سال گذشته هم به دلیل اختلافی که در خصوص ضریب اتفاق افتاده هنوز عملیاتی نشده ولی در دستور کار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: بحث عوارض ارزش افزوده هم یکی از دغدغه‌های بسیار مهمی بود که در این دولت به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت و از ابتدای فعالیت دولت بخش زیادی از پرونده های صنایع بزرگ به استان منتقل شد

دهقانی‌زاده گفت: در سال 99 عوارض ارزش افزوده اردکان 29 میلیارد تومان بوده و در سال 1400 به 129 میلیارد تومان رسیده و پس از آن در سال 1401 به 200 میلیارد تومان و در یازده ماهه سال گذشته هم به 240 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در ارتباط با اینکه پول ارزش افزوده اردکان به شهرداری یزد پرداخت شده گفت: این موضوع قویا تکذیب می‌شود و در صورتی که کوچکترین تخلفی در این زمینه انجام گرفته باشد دیوان محاسبات با آن برخورد جدی می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه در قانون بودجه جداولی داریم که درآمد و بازگشت اعتبارات معادن را مشخص می‌کند گفت: در سال 99 ردیف درآمدی استان 48 هزار تومان و سقف بازگشت هم 2 هزار میلیارد تومان بوده است اما در سال 99 و 1400 هیچ گونه بازگشتی از حقوق دولتی معادن به اردکان تخصیص نیافته بود.

دهقانی زاده تصریح کرد: این در حالی است که در سال 1401 بالای 75 درصد از حقوق دولتی معادن استان به اردکان اختصاص پیدا کرد و مابقی آن به دیگر نقاط استان رفت و در سال 1402 هم به بین 70 تا 80 درصد این منابع به صورت کامل به شهرستان اردکان پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار