مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان منطقه رمون از توابع شهرستان جیرفت را خاستگاه برگزاری هر ساله جشنواره آوا‌ها و نوا‌های محلی منطقه دانست که باید در راستای حفظ خرده فرهنگ‌ها بیش از این مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳ 12 April 2024

به گزارش تابناک کرمان، حجت الاسلام سیداحمد حسینی امروز، ۲۳ فروردین ماه در آیین اولین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های محلی جنوب کرمان در منطقه رمون از توابع شهرستان جیرفت گفت: جشنواره‌ها در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین محصولات و تولیدات عشایر و روستاییان موثر هستند و باید زیرساخت‌های لازم برای حضور بیشتر دوستداران طبیعت و علاقمندان به خرده فرهنگ‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به این موضوع که فرهنگ و هنر زبان گویای هر منطقه‌ای است، افزود: موسیقی سنتی و محلی که تا کنون به صورت سینه به سینه حفظ شده، باید در گردآوری و مستندسازی آن اصحاب فرهنگ و هنر به میدان بیایند و کار را باید به کاردان سپرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان استقبال عمومی از اولین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های محلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علی رغم اینکه بخشی از راه دسترسی به منطقه رمون برای شرکت در جشنواره خاکی است، اما با استقبال چشمگیر مردم روبرو شدیم.

حسینی همچنین با تقدیر از همکاری بخشداری ساردوئیه، امور عشایری جنوب کرمان، فرمانداری جیرفت و بقیه نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله دهیاری رمون در اجرای جشنواره آوا‌ها و نواها، گفت: کار فرهنگی با نتیجه رضایت‌بخش، مستلزم هم افزایی همه است لذا برای تداوم این برنامه با مولفه‌های متنوع تری باید از هم اکنون برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بر لزوم برون سپاری برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد که در تحقق تمرکززدایی نقش دارد و افزود: باید در هر منطقه‌ای متناسب با ظرفیت و استعداد نیروی انسانی که دارد کار فرهنگی انجام شود که این مهم به صورت جدی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در راستای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ضرورت راه‌اندازی بازارچه دائمی عرضه تولیدات عشایر و روستایی

به گزارش ایسنا، بخشدار ساردوئیه همچنین در آیین اولین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های جنوب کرمان در منطقه رمون با برشمردن ظرفیت‌های این بخش که به خاطر عدم وجود زیرساخت‌های توسعه‌ای مغفول مانده‌اند، گفت: بخش ساردوئیه برای توسعه اقتصادی که زندگی خانوار‌ها را متحول می‌کند، نیازمند کمک همه مسئولان است.

عباسعلی مسلمی راه‌اندازی بازارچه دائمی عرضه تولیدات عشایر و روستاییان را در منطقه سربیژن خواستار شد و افزود: با توجه به وجود تولیدات متنوع در بخش ساردوئیه که در حال حاضر در منطقه سربیژن عرضه می‌شوند، نیازمند احداث محلی دائمی است، تا تولیدکنندگان بدون دغذغه بتوانند محصولات کشاورزی و دامی خود را به فروش برسانند.

وی تاثیر تولیدات عشایر و روستاییان را در سبد غذایی مردم باعث رونق اقتصادی دانست که می‌تواند بدون وابستگی به درآمد‌های اندک خودشان نان آور باشند.

بخشدار ساردوئیه رونق عرضه تولیدات روستاییان را در منطقه سربیژن نمونه‌ای از جهش تولید و مشارکت مردم دانست که خواسته رهبر معظم انقلاب نیز هست.

راه دسترسی منطقه رمون باید تکمیل شود

منتخب مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس نیز جشنواره آوا‌ها و نوا‌ها را ظرفیت خوبی برای عمرانی و آبادانی منطقه رمون دانست که باید راه ارتباطی آن برای عرضه بهتر محصولات کشاورزی و تولیدات دامی هر چه زودتر تکمیل شود.

بهنام سعیدی با تاکید بر تسریع روند زیرساخت‌های مورد نیاز که باید علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها از میهمانان کشوری نیز دعوت شود تا بیشتر از این همه جوانب منطقه معرفی شود.

به گزارش ایسنا، اولین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های جنوب کرمان امروز ۲۳ فروردین ماه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، امور عشایری جنوب کرمان، دهیاری رمون، فرمانداری جیرفت و بخشداری ساردوئیه با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد و همچنین برپایی نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی روستاییان و عشایر در منطقه خوش آب و هوا و کوهستانی رمون برگزار شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار