فرمانده یگان حفاظت امور اراضی لرستان از افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰ 12 April 2024

به گزارش تابناک لرستان، سرهنگ مسلم مویدی، روز ۲۳ فروردین ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در نیمه اول فروردین ماه سال جاری به منظور شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اخطار به متخلفان در اجرای ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها واحد‌های گشت یگان حفاظت امور اراضی دارای عملکرد مثبت ۲۷۰ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است.

وی افزود: زمین به عنوان بستر کلیه فعالیت‌های تولیدی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و از آنجا که میزان اراضی قابل کشت محدود است همه وظیفه داریم اراضی قابل کشت کشاورزی را حفظ کنیم.

فرمانده یگان امور اراضی استان لرستان ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیرو‌های منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت امور اراضی استان لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

این مسئول اضافه کرد: برخورد قانونی با متخلفان از طریق مراحل قانونی، شناسایی و تخریب به‌موقع ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در دستور کار واحد‌های یگان حفاظت اراضی استان لرستان است تا تبدیل شدن اراضی کشاورزی به ویلا و خانه باغ‌ها جلوگیری به عمل آید.

مویدی در پایان از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز موضوع را به سامانه ۱۳۱ گزارشات مردمی اطلاع دهند یا با مراجعه با آدرس https://cms laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار