تابنا هرمزگان-معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان در نشستی با جمعی از مدیران و سازندگان نهضت ملی مسکن شهرستان های رودان و میناب بر تسریع اجرای پروژه ها تاکید کرد و به بررسی موانع و مشکلات پرداخت.
کد خبر: ۱۱۶۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۳ 06 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان// سعید حاجبی معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه سلسله جلسات هفتگی و تخصصی مسائل و مشکلات طرح نهضت ملی مسکن استان که با حضور غلامی رئیس اداره نظارت، ربانی مقدم رئیس اداره نظام مهندسی ساختمان راه و شهرسازی استان و مدیران پروژه شهرستان رودان و میناب و جمعی از پیمانکاران استان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: سهمیه استان هرمزگان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن،۶۵ هزار واحد است که خوشبختانه با تأمین زمین، ورود عملیاتی و کار مستمر به نتایج خوبی دست یافته و جزو استان‌های برتر هستیم.

وی افزود: نکته قابل تأمل در اجرای این طرح همراهی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان استان در بخش‌های مختلف است که امید می‌رود با تداوم مسیر خدمت رسانی به مردم شاهد اتفاقات مبارکی در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به پیمانکاران طرح، خاطر نشان کرد: کوتاهی و تعلل در اجرای پروژه‌ها نوعی بی احترامی به مردم استان تلقی می‌شود و قابل قبول نیست.

وی گفت: یکی از مباحثی که می‌بایست در این جلسات ملاک عمل و شاخص اصلی قرار گیرد مبحث برنامه زمان بندی و کیفیت است بر این اساس الزامی است برنامه زمان بندی تمامی سازندگان این پروژه مشخص و ارائه شود تا در جلسات، برنامه را پیگیری و در صورت عدم تطابق، مصداق‌های مرتبط را بررسی و مشکلات را بدون تعلل حل کنیم و بدین ترتیب کارها با سرعت پیش برود.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی هرمزگان ادامه‌داد: طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، کند بودن روند پرداخت تسهیلات بانکی یکی از موانع جدی بر سر راه ساخت نهضت ملی مسکن استان است که امیدوارم با سرعت گرفتن فرآیند پرداخت این بخش بتواند به ایفای نقش خود در حل بخشی از مشکلات مسکن مردم بپردازد.

وی درباره وضعیت ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان رودان و میناب با اشاره به تلاش‌های انجام شده طی ماه‌های اخیر، گفت: در شهرستان رودان ۲ هزار ۵۰۰ واحد یک طبقه حیاط دار و در شهرستان میناب ۳۶۰۰ واحد به‌صورت دو طبقه در حال ساخت است.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به سایر هزینه‌ها مجموع هزینه ساخت در واحدهای یک طبقه و دو طبقه کمتر از واحدهای آپارتمانی خواهد بود و از لحاظ اقتصادی به صرفه است که به سراغ ساخت این واحدها در مناطقی که امکان دارد، برویم.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار