تابناک از اولین نشست شورای آموزش و پرورش در سال جدید گزارش می‌دهد
نخستین نشست شورای آموزش و پرورش در سال جدید در حالی برگزار شد که این نشست علاوه بر دستور رسمی متاثر از چند موضوع بود.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶ 20 April 2024

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نخستین نشست شورای آموزش و پرورش در سال جدید در حالی برگزار شد که این نشست علاوه بر دستور رسمی متاثر از چند موضوع بود. واکنش اعضا و افرادی که در این نشست سخن گفتند به حمله موشکی سپاه تحت عنوان " وعده صادق" به اسرائیل و حمایت قاطع و تبریک به همه ملت ایران، گزارش مختصر عملکرد حدود یک ماه سرپرستی مدیر کل جدید آموزش و پرورش که شامل یک تغییر جالب رتبه استان ظرف همین یک ماه می‌شد و ارائه مختصر برنامه‌های خود برای مدیریت آموزش و پرورش و نهایتا هم بحث و بررسی دو موضوع مهم یکی بحث تکریم معلم برای روز معلم و دیگری هم بحث امتحانات نهایی که برای اولین بار این مهم از پایه دهم شروع می‌شود.
سید علی احمدزاده در این نشست با گرامیداشت هفته مقام معلم به عملیات غرورآفرین حمله نیرو‌های مسلح به مواضع اسرائیل اشاره و اظهار کرد: کسانی که در این عملیات غرورآفرین شرکت کردند توسط معلمان علم آموختند و به جایگاهی رسیدند که با استفاده از توان علمی موشک‌هایی بسازند که طی چندین کیلومتر مسافت با تاثیر گذاری بسیار بالا به نقاط مورد نظر در تل اویو فرود آیند.
وی اظهار داشت: عملیاتی که سپاه در حمله به اسرائیل انجام داد در تاریخ جنگ‌های دنیا مشابه نداشت و با همه تدابیری که دشمنان در این خصوص بکار گرفته بودند، اما همه موشک هایمان به هدف اصابت کرد که نشان از دقت بالا در پیشرفت‌های بزرگ در حوزه نظامی داشته و مایه خوشحالی و مباهات است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مقام وجایگاه والای معلمان گفت: بالاترین افتخار برای بشریت این است که پیامبران معلم بودند و نخستین درس‌ها را به بشریت آموختند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان بر تکریم معلمان و بزرگداشت شهید مرتضی مطهری تاکید کرد و گفت: برنامه‌ها در تراز نام و مقام معلم برگزار شود و از معلمان نقطه به نقطه استان تجلیل شود.
احمدزاده بیان کرد: علاوه بر تجلیل از معلمان در هر مدرسه، جشن‌هایی در شهرستان‌های استان خصوصا یاسوج برگزار و از اساتید دانشگاه، مدرسین، آموزگاران و همه کسانی که خود را صرف علم آموزی به دانش آموزان می‌کنند تجلیل شود.
فیلم / پیشنهاد جمالی برای گرامیداشت هفته معلم / ابلاغ وزیر برای استاندار
وی با اشاره به اینکه یکهزار و ۱۲ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی مدارک خود را در سامانه برای انتخاب معلمان نمونه ثبت کرده اند گفت: پس از بررسی مدارک براساس شیوه نامه ارسالی بیش از ۱۰۲ معلم استانی و شهرستانی انتخاب شدند که در هفته گرامیداشت معلم از آنان تجلیل خواهد شد.
سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست، با بیان اینکه باید به معلم، جایگاه و نقش معلم بیش از پیش توجه شود گفت: نقش مرجعیت معلم باید در جامعه احیاء شود چرا که معلمان در همه مناسبت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تاثیر گذار هستند.
محمد جمالی بیان کرد: آموزش و پرورش استان با برنامه محوری و قانون گرایی در جایگاه واقعی خود قرار خواهد گرفت.

گزارش عملکرد یک ماهه
محمد جمالی سرپرست آموزش و پرورش استان که کمی بیشتر از یک ماه به این مسئولیت منسوب شده است با بیان برخی آمار گفت: در فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۴.۹۴ متر مربع فضای آموزشی داریم که در کشور ۵.۲۰ متر مربع و قبل از آن چیزی بیش از ۳ متر بود که در این دولت یک متر به سرانه فضا‌های آموزشی استان اضافه شده است.
جمالی افزود: در ورزش قبل از دولت کنونی سرانه هر دانش آموز ۲۰ سانتی‌متر بود که انقلابی در فضا‌های ورزشی استان صورت گرفت و اکنون ۷۰ سانتی‌متر مربع است و تا شهریور ماه به بالای یک متر می‌رسد.
وی با بیان اینکه در فضای تربیتی میانگین کشوری ۲ متر است یادآور شد: در استان ما فضای تربیتی ۶۷ سانتی‌متر است که به دنبال ارتقای این فضا‌ها هستیم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش امتحانات دانش آموزان نهایی نیز تاکید کرد: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای آموزش وپرورش را برای برگزاری مطلوب امتحانات یاری نمایند.

وی ادامه داد : در سال جاری امتحانات نهایی شامل پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم می شود بنابراین لازم است که برخی دستگاه ها که امکانات دارند به آموزش و پرورش کمک کنند .
جمالی با بیان اینکه می‌بایست در بحث نمرات دانش‌آموزان تحولی ایجاد شود گفت: قرارگاه تحولی در آموزش و پرورش تشکیل دادیم و کمیته‌هایی تعریف شد و بحث پنجشنبه‌های طلایی را در استان داریم و می‌خواهیم خلاقیت بچه‌ها شکوفا شود.
وی به بحث توازن رشته‌ای هم اشاره کرد و گفت: برای سال آینده می‌خواهیم رشته‌های فنی حرفه‌ای و ریاضی و کاردانش ۳ درصد افزایش و رشته تجربی ۳ درصد کاهش پیدا کند. همچنین برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس برنامه داریم.
جمالی خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای دوره سرپرستی خودم برنامه تدوین کردم که تقدیم می‌کنیم.
فیلم / یک تغییر امیدبخش در رتبه کشوری استان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار