مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در فروردین امسال میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر با افزایش ۹۲.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۶ هزار و ۳۳۸ TEU کانتینر رسید.
کد خبر: ۱۱۶۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۷ 21 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، محمد شکیبی نسب روزیکشنبه در بازدید از روند تخلیه و بارگیری در بندر بوشهر اظهار کرد: در سال گذشته همزمان با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور اقدام‌های گسترده‌ای برای افزایش عملکرد بنادر بوشهر اجرایی شد که این مهم در عملکرد فروردین ماه بندر بوشهر بخوبی نمایان شده است.

وی بیان کرد: از جمله اقدام‌های شکل گرفته برای رشد عملکرد بندر بوشهر می‌توان به بازاریابی ملی منطقه‌ای، نشست با شرکت‌های کشتیرانی و همچنین برگزاری نشست‌های مستمر هم‌اندیشی با تجار و بازرگانان اشاره کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بعد از رونق ترانزیت مشتقات نفتی از بندر بوشهر اکنون افزایش چشمگیر حجم تخلیه و بارگیری ارمغان آور بازگشت رونق به این بندر تاریخی است.

شکیبی نسب اظهار کرد: با زیرساخت‌های در دست احداث مجتمع بندری نگین بدون تردید میزان عملکرد بندر بوشهر در آینده نزدیک بسیار فراتر از وضعیت کنونی خواهد بود.

وی افزود: در بنادر تابعه استان بوشهر نیز طرح‌های شاخصی در دست احداث است که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان، احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر، طرح جامع بندر گناوه و لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ اشاره کرد.

شکیبی نسب اظهار کرد: با به ثمر رسیدن پروژه‌های یاد شده ضرب آهنگ توسعه دریامحور در استان بوشهر شتاب و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار