مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در استان حائز اهمیت است، گفت: باتوجه به بارش‌های بهاره، امیدواریم که امسال خرید تضمینی گندم در استان مطلوب باشد.
کد خبر: ۱۱۶۳۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴ 23 April 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، یزدان یگانگی چهارم اردیبهشت‌ماه در نشست تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری با اشاره به موجودی کالا‌های اساسی استان در انبار‌های غله، اظهار کرد: در حال حاضر موجودی شکر استان ۷۶۰ تن است و برنامه حمل ۶۰۰ تن شکر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر موجودی برنج استان ۱۴۸۰ تن است که برای افزایش سهمیه برنج استان در حال مذاکره هستیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ذخیره گندم چهارمحال و بختیاری ۲۱ هزار و ۹۹۴ تن است، گفت: این میزان موجودی تا پایان خردادماه جوابگوی نیاز استان است، پیش‌بینی شده تا ۱۸ هزار تن گندم از استان خوزستان و کردستان به استان حمل شود.

یگانگی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری حائز اهمیت است، عنوان کرد: باتوجه به بارش‌های بهاره، امیدواریم که امسال خرید تضمینی گندم در استان مطلوب باشد.

هزینه‌های پخت نان افزایش یافته است

در ادامه محمود حبیبیان، رئیس اتاق اصناف شهرکرد با اشاره به اینکه ۹۰۰ نانوایی در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۳۸۰ نانوایی در شهرستان شهرکرد فعال است.

وی افزود: سهمیه روزانه ۱۵۰ نانوایی در شهرکرد پنج کیسه است و این مسئله گلایه نانوایان را در پی دارد.

حبیبیان با بیان اینکه هزینه‌های اجاره بها، کارگر و هزینه‌های پخت نان افزایش پیدا کرده است، گفت: نانوایان تقاضا دارند تا قیمت نان در چهارمحال و بختیاری مانند سایر استان‌های همجوار شود.

۲۸۴۳ مورد نظارت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در چهارمحال و بختیاری انجام شد

در ادامه بیژن بهرامی- معاون نظارت، بازرسی و مبارزه با قاچاق صمت چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه رمضان ۱۵ اکیپ در استان فعال بودند که ۲۸۴۳ مورد نظارت انجام شد.

وی افزود: در این نظارت‌ها ۶۶۴ پرونده تخلف تشکیل شد که ۶۵۶ پرونده مربوط به گران‌فروشی و هشت مورد در زمینه قاچاق کالا بود، همچنین ۳۸۸ مورد تخلف خرده‌فروشی ثبت شد که بیشترین تخلفات در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را به خود اختصاص داد.

معاون نظارت، بازرسی و مبارزه با قاچاق صمت چهارمحال و بختیاری از مشارکت با گشت بازرسی سایر ادارات خبر داد و عنوان کرد: در این استان ۳۲ هزار انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده که از این تعداد ۲۵ هزار انبار فعال و حدود ۲۵ هزار انبار غیرفعال است، برای پیشگیری از احتکار کالا از انبار‌های غیرفعال بازرسی صورت می‌گیرد.

۵۵ قلم دارو در چهارمحال و بختیاری با کمبود مواجه است

رضا محمدی- رئیس سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری ۵۵ قلم دارو با کمبود مواجه است، اظهار کرد: موجودی داروی استان روزانه رصد می‌شود، سامانه ۱۹۰ آماده پاسخگویی به افراد برای ارائه مشاوره است تا داروی مورد نیاز خود را از کدام داروخانه در استان تهیه کنند.

وی بیان کرد: در هشت قلم دارو در چهارمحال و بختیاری کمبود جدی وجود دارد که عمده این دارو‌ها خارجی هستند که البته مشابه ایرانی این دارو‌ها موجود است.

محمدی با بیان اینکه ۳۸۱ مورد بازرسی از مراکز گردشگری چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز صورت گرفت، خاطرنشان کرد: ۲۸ اخطار در این حوزه صادر شد، همچنین از ۱۲۴۶ رستوران و کافه بازرسی به‌عمل آمد.

نظارت‌ها به دو صورت عمده و خرد انجام می‌شود

در پایان محمدکاظم منزوی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طبق دستورالعمل جدید نظارت‌ها به دو قسمت عمده و خرد انجام می‌شود، اظهار کرد: نظارت عمده توسط جهاد کشاورزی در حوزه تولید، انبار‌های کشاورزی محور، کشتارگاه‌ها و میادین میوه و تره‌بار انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: اتاق اصناف و صمت در مرحله بعد وارد شده و در حوزه نظارت بر اصناف خرد همچون موارد مربوط به قاچاق و فروشگاه‌ها اقدام می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار