معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کشور، این استان سال گذشته رتبه نخست در جذب سرمایه‌گذاری خارجی کسب کرده است گفت: تبدیل خوزستان به کریدور تجاری منطقه چشم اندازی برای توسعه تجارت خارجی کشور و رشد اقتصادی است.
کد خبر: ۱۱۶۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸ 27 April 2024

تابناک خوزستان: محمد راضی جلالی روز شنبه در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی برای بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هر استان است که می‌تواند حلقه وصلی بین استان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد.

وی با بیان اینکه مسیر سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ از قبیل فولاد و پتروشیمی توسط شرکت‌های دولتی طی می‌شود گفت: توسعه صنایع پایین‌دست صنایع بزرگ نیز در دستور کار استان است ولی با توجه به شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید با مشارکت مردمی توجه به صنایع کوچک، مشاغل خانگی و صنایع خرد می‌تواند باعث افزایش قابل توجه میزان تولیدات و زمینه‌ساز اشتغال در خوزستان شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: زنجیره‌های ارزش خرما و ماهیان گرمابی به عنوان ۲ اولویت مهم در خوزستان در حال اجراست که این زنجیره‌ها توسط بخش خصوصی درحال معرفی است.

راضی جلالی گفت: در بخش خوشه‌های صنعتی نیز توجه به صنایع‌دستی از جمله کپوبافی نیز نمونه کارهای درحال معرفی در این نمایشگاه است.

به گفته معاون اقتصادی استانداری خوزستان، معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های خوزستان می‌تواند ارتباط ما با خارج از استان و کشور را از نظر جذب سرمایه‌گذار و توسعه صادرات افزایش دهد.

وی بیان کرد: آمادگی این را داریم که تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی با سرمایه‌گذاران در این مجموعه منعقد کنیم؛ تمامی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان با سه زبان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد تا بر حسب علاقه نسبت به هرگونه سرمایه‌گذاری در استان اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان به دعوت تعدادی از سفرای کشورهای همسایه به منظور معرفی هرچه بهتر ظرفیت های استان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اشاره کرد و گفت: امیدواریم برگزاری این نمایشگاه زمینه توسعه هرچه بیشتر مبادلات تجاری استان با کشورهای همسایه را فراهم کند.

راضی جلالی خاطرنشان کرد: سهم ایران و استان خوزستان در بازارهای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به ویژه عراق آنگونه که باید باشد نیست و توسعه این امر بر عهده بخش خصوصی، بازرگانان و اتاق بازرگانی است؛ البته قطعا حمایت و تسهیلگری دولت نیز نیاز است.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تسهیل‌گر ارتباط بین بازرگانان داخلی و خارجی است

وی بیان اینکه این نمایشگاه می‌تواند با ایجاد ارتباط خوب با رایزنان اقتصادی سفرای مختلف زمینه‌ساز تسهیل روابط بین بازرگانان داخلی و خارجی باشد تصریح کرد: باتوجه به اهمیت این موضوع برای خوزستان، مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید حضور فعالی در نمایشگاه داشته باشند که در این راستا روز دوشنبه استاندار و مدیران اجرایی خوزستان در محل نمایشگاه حضور خواهند داشت.

هدف ما تبدیل خوزستان به کریدور تجاری منطقه است

معاون استاندار خوزستان اظهارکرد: اولویت ما رساندن خوزستان به یک کریدور تجاری است، ما به محصولات استان اکتفا نمی‌کنیم تا بتوانیم آنها را به کشورهای همسایه به ویژه عراق برسانیم بلکه باید خوزستان به محل ترانزیت و عبور کالا تبدیل شود تا بتوانیم کالاها را از مرزها و پایانه‌های صادراتی استان صادر کنیم که این چشم انداز موجب درآمد و اشتغال بیشتر استان خواهد شد.

راضی جلالی با بیان اینکه امیدواریم در این نمایشگاه شاهد حضور پرشور سرمایه‌گذاران، بازرگانانی و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی باشیم افزود: منابع آبی، خاک حاصلخیز، مسیرهای دسترسی به کشورهای خارجی، بنادر، فرودگاه‌ها، اتوبانها، راه آهن، منطقه آزاد و ویژه اقتصادی ظرفیت های استان هستند که موردتوجه سرمایه گذاران است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان یادآورشد: بکارگیری مطلوب و کاربردی این زیرساخت ها در راستای توسعه سرمایه گذاری ضروری است.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ از هشت تا ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران دایر است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار