برخی شهرستانهای اصفهان هنوز در اعتراض؛
تابناک: خبری نوبخت گویی چندان معلمان را خوشحال نکرد چراکه آنها معتقداند تورم 25 درصدی در کشور ما چرب تر از حقوق معلمی است.
کد خبر: ۱۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷ 08 March 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تجمع تعدادی از معلمان و فرهنگیان در کشور در هفته اخیر سبب شد تا تصمیمات جدیدی از سوی دولت برای رفع مشکلات این قشر و رسیدگی به وضعیت معیشتی آنها اتخاذ شود.

هفته پیش معلمان با تجمع در مقابل مجلس شورای اسلامی و ادارات استانی آموزش و پرورش خواستار پیگیری مطالبات خود از دولت شدند.

آنها همچنین وضعیت حقوق و مزایای خود را در بخش دولتی در مقایسه با همکاران خود در بخش های غیرانتفاعی، و نیز خدمات ناقص و ضعیف بیمه طلایی نیز اعتراض داشتند.

البته معلمان پیش از این تجمع طوماری را خطاب به علی لاریجانی در مورد وضعیت معیشتی و مطالبات خود نوشته و امضا کردند اما وقتی دیدند، این روشها هم کارگر نیفتاد، دست به تجمع زدند.

حسن قائدی ها مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، امروز در جمع خبرنگاران گفت: هدف اصلی حرکتی که در هفته گذشته در کشور انجام شد و تجمع معلمان در تهران مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش و در استانها مقابل ادارات کل آموزش و پرورش مسائل صنفی بود.

وی گفت: تقاضای آنها رسیدگی به وضعیت حقوقی و معیشتی بود و تجمعات آرام و محترمانه برگزار شد.

قائدی ها با اشاره به اینکه درخواست معلمان پیشتر نیز مطرح شده بود، اضافه کرد: تقاضاهای معلمان بصورت مکتوب در سفر ریاست جمهوری به اصفهان تقدیم هیئت دولت شد و مطالبات را بصورت منطقی و معقولانه پیگیری می کنیم.

وی گفت: تجمع فرهنگیان مبحث جدیدی نیست و در دولتهای سابق نیز چنین اتفاقاتی افتاده است و این بار هم طبق سنوات قبل انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه این درخواستها و حرکتها نباید بر روند آموزش در مدارس تاثیر بگذارد، تصریح کرد: دانش آموزان در دست ما امانت هستند و آموزش و پرورش و ما تعهد عرفی و شرعی برای تربیت آنان داریم و بدون ملاحظات سیاسی این وظیفه را انجام می دهیم.

البته پیش از این صحبت های قائدیها، نوبخت معاون برنامه ریزی رئیس جمهور از افزایش 14 درصدی حقوق معلمان در سال آینده در لایحه بودجه خبر داده بود . خبری که گویی چندان معلمان را خوشحال نکرد چراکه آنها معتقداند تورم 25 درصدی در کشور ما چرب تر از حقوق معلمی است.

با این وجود شنیده ها حاکی از این است، بعد از این اعتراضات، شورای مرکزی تشکل های صنفی فرهنگیان درخواست دیدار فوری نمایندگان فرهنگیان با رییس جمهور کرد که رئیس جمهور هنوز پاسخی به این درخواست نداده است.

بنابر خبرهایی که از برخی شهرستان های استان اصفهان در روزهای گذشته رسید حاکی از این بود که برخی معلمان در شهرستان هایی مانند مبارکه بر سر کلاس درس حاضر نشده اند و خواستار پیگیری حقوق خود هستند.

معلمان تاکید ویژه بروی طلب خود از دولت دارند که محمد بطحایی معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش در این خصوص گفت: با اجرای طرح رتبه بندی معلمان، فرهنگيان بر اساس تجربه، مدرک تحصيلي و تلاش در حوزه‌هاي علمي، پژوهشي و حرفه‌اي امتيازاتي را کسب مي‌کنند و بر اين اساس فوق‌العاده شغل آنها متناسب با امتيازات کسب شده افزايش پيدا خواهد کرد.

وی در مورد مطالبات معوق فرهنگيان نیز‌ گفت: يکي از نکاتي که موجب رنجش همکاران شده و يک اعتراض صنفي در بعضي از آنها ايجاد کرده است، مطالبات و معوقات فرهنگيان است.

وي ادامه داد:‌ در برخي موارد برخي فرهنگيان از سال 90 تاکنون مطالباتي داشتند که سخنگوي دولت هم اشاره کرد و بخش عمده اين مطالبات قبل از پايان سال 93 پرداخت خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان نیز با کم دانستن آسیب های تجمعات اخیر گفت: اکنون با برگزاری نشست با نمایندگان مجلس و آموزش و پرورش و نمایندگان فرهنگیان، مطالبات پیگیری می شود.

وی گفت: فرهنگیان بدانند وزارت آموزش و پرورش و مجلس به دنبال تدابیری برای پاسخگویی به مطالبات هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار