معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی از اواخر وقت امروز هوای استان را تحت تاثیر فعالیت‌های جوی خود ناپایدار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵ 11 May 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار کرد: این سامانه بارشی از امشب فعالیت خود را شروع می کند و تا اوایل روز سه شنبه تداوم دارد.

وی افزود: این سیستم کل استان را در بر می گیرد اما عمده بارش های آن در نیمه شمالی و شرقی استان رخ می دهد.

میهن پرست ادامه داد: هرچند قدرت این سیستم نسبت به ۲ سامانه گذشته قوی نیست اما باتوجه به رگباری و ناگهانی بودن ریزش ها، احتمال تقویت نقطه ای باران به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در مدت فعالیت سامانه بارشی، دمای هوا نیز تا ۶ درجه سانتیگراد نسبت به روزهای گذشته کاهش می یابد.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام رعد و برق، بارش تند رگباری، صاعقه، وزش باد و تگرگ را از پدیده های جوی این سامانه برشمرد.

وی یادآور شد: خطر اصابت صاعقه، بروز آب‌گرفتگی، لغزندگی جاده ها و معابر، احتمال آسیب دیدن سازه های سبک و سرشاخه درختان به علت وزش باد و بارش های رگباری از پیامدهای این سیستم است.

میهن پرست هشدار داد: با توجه به وجود رطوبت در هوا و فعالیت ریزشی این سیستم جدید، کشاورزان نسبت به تسریع در برداشت محصول خود و ذخیره محصول در فضای سرپوشیده اقدام و مزارع خود را برای جلوگیری از بروز آفات، پس از خروج سامانه سمپاشی کنند.

وی از کوهنوردان و دامداران خواست به علت خطر اصابت صاعقه و رعد و برق از حضور در ارتفاعات خودداری کنند./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار