مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام؛
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: محدوده بافت فرسوده این استان از ۳۷۴ هکتار با ۱۲۶ هکتار افزایش به ۵۰۰ هکتار رسید.
کد خبر: ۱۱۶۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷ 12 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد دوستی اظهار کرد: امروز در شورای تامین مسکن استان تصمیمات بسیار خوبی در رابطه با زمین‌هایی که برای ساخت واحدهای مسکونی طرح ملی نهضت مسکن تأمین شده و باید به سرعت ساخت و ساز در این زمین‌ها اجرایی شود با ریاست استاندار ایلام، اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه دولت شرایط بسیار خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد کرده است، افزود: مشوق‌های خوبی برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده استان برای مالکان این نوع ساختمان‌ها و بافت‌های فرسوده پیش‌بینی و دستورالعمل آن ابلاغ شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از ارائه تسهیلات مناسب نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و یادآور شد: مردم ایلام می توانند از مشوق های طرح بافت های فرسوده استفاده کنند و برای تغییر بافت شهری و همچنین بهره‌مندی از مسکن ایمن و تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

دوستی با بیان اینکه وسعت بافت فرسوده این استان به ۵۰۰ هکتار افزایش یافته است، گفت: تشویق‌های ۱۹ گانه خاصی در این راستا توسط ستاد بازآفرینی شهری برای احداث مسکن در این بافت ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این ضوابط تشویقی شامل گروه نخست (بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری)، گروه دوم (نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای)،گروه سوم (نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری) و گروه چهارم (نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع) می شود، افزود: اعطای حداکثر ۲ طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب، امکان تخصیص سطح اشغال مجاز طبقه همکف به کاربری های انتفاعی، امکان تخصیص ۲۰ درصد از فضای باز غیرمسقف مجموعه به منظور تأمین بخشی از پارکینگ های مورد نیاز، امکان استفاده از مساحت معابر بن بستی که بر اثر تجمیع، کارکرد خود را از دست داده‌اند در مساحت ملاک عمل تراکم و امکان تسهیل در ضوابط معماری از جمله چگونگی توده گذاری و نما از جمله این مشوق ها برای بافت‌های فرسوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام با اشاره به امکان بهره‌مندی متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده از تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی مسکن ملی و طرح بازآفرینی شهری، گفت: افرادی که املاک مسکونی آن‌ها در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری قرار دارد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی facility.udrc.ir نسبت به ثبت نام جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

وی افزود: پس از این که محرز شد ملک اشخاص ثبت نام شده در سامانه مذکور در بافت فرسوده مصوب واقع شده است به صورت برخط اطلاعات برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات نوسازی برای بانک های انتخابی از طرف اشخاص در سامانه ارسال می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام خاطرنشان کرد: چنانچه ملک جهت دریافت تسهیلات یا سند از طریق سامانه مورد تأیید قرار نگرفت، جهت تسهیلات در سامانه ثمن (قسمت تسهیلات خارج از بافت‌های فرسوده) به آدرس temgt.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام بانک عامل خود اقدام کنند.

دوستی در ادامه با اشاره به مشکل واحدهای طرح ملی نهضت مسکن در شهرستان مهران، ابراز کرد: در برخی از شهرها، شهرداران منتظر ابلاغیه شورای عالی شهرسازی برای صدور پروانه ساخت هستند در حالی که در مورد شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت با مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیازی به اخذ مجوز از شورای عالی شهرسازی در این خصوص نیست.

وی تصریح کرد: در روستاهایی که زمین تأمین شده، متقاضیانی که تمایل دارند در روستاهای مد نظر خود اقدام با ساخت واحد مسکونی کنند، می توانند به بنیاد مسکن و راه شهرسازی مراجعه و از تسهیلات دریافتی زمین به عنوان نهضت جوانی جمعیت استفاده کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: ۱۱۰۰ قطعه زمین در قالب طرح ملی جوانی جمعیت به منتقاضیان در این استان واگذار شده است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار