رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد از تحقق ۱۰۵ درصدی بودجه ۱۴۰۲ شهرداری بجنورد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶ 14 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، یکصد و شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار بجنورد، اعضای شورای اسلامی شهر و اصحاب رسانه برگزار و در آن موضوعات مختلفی مانند درخواست‌های مردمی، ابهامات دفترچه عوارض، درآمد و هزینه شهرداری بررسی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد در این جلسه فرا رسیدن دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و برادر گرامی‌شان حضرت امام رضا (ع) و روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت و فعالان این عرصه و رسانه‌ها را حلقه اتصال مردم و مسؤولان دانست و بر ضرورت توجه به این حوزه تاکید کرد.

جمشید عین‌بیگی از تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر و اقدامات شهرداری در اجرای اهداف مشخص‌شده در مسیر بودجه مصوب‌شده از جمله اقدامات عمرانی تقدیر کرد.

وی از اعلام رضایت مردم برخی محله‌های بجنورد به‌دلیل اقدامات انجام‌شده خبر داد و افزود: جمعی از اهالی محله شهرک امام خمینی (ره)، شهرک دبیران و منطقه فرودگاه به دلیل پیگیری مشکلات آن‌ها توسط اعضای شورای اسلامی شهر و مسؤولان شهرداری و پاسخگویی مناسب به درخواست‌های آن‌ها از اقدامات انجام‌شده تقدیر کردند.

عین‌بیگی تاکید کرد: مردم اگر بدانند که رسیدگی به مشکلات آن‌ها در برنامه قرار دارد، پاسخ درخواست‌های خود را به شکلی مناسب دریافت کنند و در جریان بضاعت شهرداری قرار گیرند، قطعاً همراهی بیشتری خواهند داشت. نوع پاسخ به دغدغه مردم بسیار اهمیت دارد و حتی اگر انجام کاری ممکن نیست، باید با دلیل درست و به شکلی مناسب به آن‌ها اعلام شود و رسیدگی به دغدغه مردم در بروکراسی اداری معطل نماند.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر نیز مجدانه پیگیر رفع مشکلات مردم هستند و در این مسیر مدیران استانی متولی را بار‌ها به جلسات خود دعوت و به آن‌ها مراجعه کرده‌اند تا بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

گزارش درآمد و هزینه شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه، گزارش درآمد هزینه شهرداری بجنورد در سال گذشته را خواند.

یوسف مغروری گفت: بودجه شهرداری بجنورد در سال گذشته ۸۹۴ میلیارد تومان بود که حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی، حدود ۱۷۰ میلیارد تومان از محل دارایی‌های سرمایه‌ای و حدود ۸۰ میلیارد تومان از آن نیز از محل واگذاری دارایی‌های مالی و اخذ تسهیلات در نظر گرفته شده بود.

وی بیان کرد: بودجه سال گذشته شهرداری بجنورد در حالت کلی ۱۰۵ درصد تحقق داشت که اگر صرفاً تحقق نقدی آن را در نظر بگیریم، ۸۹ درصد محاسبه می‌شود.

انجام اقدامات و اصلاحات زیرساختی

شهردار بجنورد نیز در این جلسه به اقدامات اصلاحات زیرساختی و ستادی در حال انجام در ماه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: اصلاحات اسناد مالی و زیرساختی شهرداری بجنورد به پایان رسید.

سید محمدعلی کشمیری ادامه داد: یکی از این اقدامات، راه‌اندازی سامانه مالیاتی در شهرداری است که سبب جرائم مختلفی در سال‌های گذشته شده بود، اما اکنون با اجرای آن از جریمه حدود هفت میلیارد تومانی جلوگیری شد.

وی تاکید کرد: با تلاش بسیار توانستیم بدهی انباشت‌شده سنوات قبل شهرداری بجنورد به سازمان تامین اجتماعی را به‌طور کامل تسویه کنیم تا شهرداری بجنورد بدهی به این سازمان نداشته باشد. همچنین توانستیم ۲۰ میلیارد تومان اعتبار را که از محل پارکینگ‌ها برای تامین بخشی از هزینه اتوبوس‌های خریده‌شده قرض گرفته شده بود به این حساب برگردانیم و استقراض انجام‌شده از این محل تسویه شود.

کشمیری بیان کرد: با اصلاحات ساختاری که انجام دادیم، اضافه کار‌ها در شهرداری به‌صورت واقعی و در صورت حضور فیزیکی مازاد بر ساعت موظفی پرداخت می‌شود و مدیریت دقیقی بر دارایی‌های مالی خواهیم داشت.

در این جلسه، اصلاح ۳۵ درصدی نرخ خدمات دانش‌آموزی، برنامه عملیاتی و راهبردی شهر و شهرداری بجنورد شامل سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، راهبرد‌ها و سیاست‌ها، تقسیط هزینه‌های واگذاری آرامگاه، گزارش درآمد و هزینه شهرداری در سال گذشته به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد رسید. همچنین پرونده‌های توافقات شهرداری توسط اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد بررسی شد و افزایش چشمگیر قیمت پروانه‌ها در بعضی موارد مطرح و مقرر شد به‌صورت دقیق بررسی و اعلام نتیجه شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار