معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: تشکل‌های مردمی برای کمک به دولت در زمینه حفظ محیط زیست خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷ 14 May 2024

به گزارش تابناک لرستان، احسان یاوری امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) در اولین جشنواره ملی تجلیل از خانه‌های محیط زیست برتر کشور که با حضور معاون محیط زیست کشور برگزار شد، با بیان اینکه اگر می‌خواهیم زندگی آرام، بی‌دغدغه و سالمی داشته باشیم باید از زیستگاه‌مان دفاع و صیانت کنیم، بیان کرد: هر آسیبی که به زیستگاه وارد شود، آن آسیب تاثیرش را در سلامتی روحی و روانی و جسمی خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: به واسطه فرهنگ‌سازی‌ای که در میان مردم انجام شده است، خود آنها حافظان اصلی محیط زیست هستند.

معاون استانداری لرستان گفت: هرچند وظیفه دولت نقش‌آفرینی در این عرصه است، اما به تنهایی و بدون مشارکت مردم نمی‌تواند این وظیفه را به درستی انجام دهد.

یاوری اظهار کرد: مردم لرستان نه‌تنها پاسدار محیط زیست هستند، بلکه توسعه‌دهنده محیط زیست مطلوب نیز هستند. آنها در زمینه درختکاری، توسعه جنگل و حتی حمایت از گونه‌های جانوری نقش بسیار خوبی ایفا کرده‌اند و این کار جزیی از فرهنگ مردم این دیار است. مردم لرستان حامی و دوستدار محیط زیست هستند.

او با بیان اینکه محیط زیست لرستان با توجه به شرایط اقلیمی خاصی که دارد، بی‌نظیر است، گفت: لرستان نیازمند حمایت بیشتر دولت و حاکمیت در تخصیص اعتبارات بویژه برای جنگل‌های بلوط است. هر درخت بلوط برای حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش موثر خواهد بود و اکنون به‌دلیل کم‌آبی و هجوم آفات، جنگل‌های بلوط استان وضعیت چندان خوبی ندارند و می‌طلبد محیط‌ زیست نسبت به این میراث لرستان نگاه ویژه‌ای شود.

وی افزود: اگرچه مجموعه‌های صنعتی در رونق اقتصادی استان بسیار تاثیرگذارند، اما در کنار حفاظت از تولید و اقتصاد، جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی نیز بسیار اهمیت دارد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار