رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طرح نظارت بر بازار ویژه نوروز در مشهد مقدس با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰ 08 March 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، علی باخرد بنان‌ژاد امروز یك شنبه در حاشیه آغاز طرح بازدید و نظارت بركالای نوروزی با همكاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ این طرح که از امروز با حضور ۱۵۰ بازرس آغاز شده است به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی افزود: تمركز بازرسی ها بر بازارهای مناطق اطراف حرم و بر كالاها و خدمات كیف و كفش، ‌پوشاك، ‌ آجیل و خشكبار، ‌قالیشویی ها و آ‌ژانس های مسافرتی است.

وی با بیان این كه طرح از امروز آغاز شده است افزود: بازرسان ما در ۷ پایگاه اتاق اصناف كه در ترمینال، ‌ راه آهن، ‌ بولوار معلم، ‌ الماس شرق، ‌ میدان بیت المقدس، خیابان طبرسی و خیابان پاسدارن مستقر هستند و‌ آماده رسیدگی به شكایات مردم و همچنین بازرسی بازارهای سطح شهر هستند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: تعداد ۱۵۰ بازرس در مشهد و ۳۰۰ بازرس در سطح استان در این ایام به رسیدگی به شكایات مردم هستند.

وی ادامه داد:‌ از یك ماه گذشته ۱۰۰ نفر از كمیسیون های رسیدگی به شكالات اصناف فعالیت خود را آغاز كرده اند.

باخرد با بیان این كه برای اولین بار اعضای انجمن حمایت از حقوق مصرف كنندگان در این طرح با سازمان صنعت و معدن همكاری می كنند گفت: از تجربه و تخصص این افراد در بازرسی واحدهای صنفی استفاده خواهیم كرد.

وی پل های ارتباطی مردم با سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت را برشمرد و گفت: تلفن گویا ۱۲۴ از ساعت ۷ تا ۲۳ شكایات مردم را ثبت می كند كه این شكایات حداكثر تا ۴۸ ساعت رسیدگی شده و مردم می توانند با كدی كه سامانه ۱۲۴ اعلام می كند شكایت خود را پیگیری كنند.

باخرد دیگر راه اعلام شكایت مردم را سامانه پیام كوتاه سازمان معرفی كرد و گفت:‌مردم از طریق شماره ۳۰۰۸۱۲۴ می توانند شكایات خود را به این شماره پیامك كنند و نتیجه رسیدگی به شكایت به شماره آن ها ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: از یك ماه گذشته سیستم دریافت شكایت از طریق سایت سازمان آماده شده است كه جهت دریافت شكایات مردم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

باخرد در خصوص پاسخگویی به شكایات گفت: شكایاتی كه نیاز به بررسی داشته باشد حداكثر ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز پاسخ داده می شوند.

وی محوریت تخلفات را متمركز بر گران فروشی و كم فروشی دانست و گفت: در این ایام بیشتر تخلفات صورت گرفته مربوط به گران فروشی، ‌كم فروشی، ‌ تقلب و عدم درج قیمت بر روی كالا است.

باخرد در خصوص جبران خسارت مردم گفت: اگر متخلف حاضر به پرداخت خسارت در همان زمان شد سعی می كنیم با تعامل از تشكیل پرونده جلوگیری كنیم اما اگر فروشنده به صورت گسترده مرتكب جرم شده باشد علاوه بر دریافت خسارت از متخلف پرونده ای تشكیل می شود كه در اداره تعزیرات مورد رسیدگی قرار می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار