کتاب«اکولوژی گیاهی آتنوبوتانی و خاک‌شناسی» تألیف و ترجمه دکتر مهدی حیدری عضو هیات علمی دانشگاه ایلام در ۲۳ فصل و ۵۸۴ صفحه در دانشگاه ایلام منتشر شده است.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 16 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ در بخشی از این کتاب آمده است: هر موجود زنده‌ای به محیط زیست خود و بویژه به موجودات زنده دیگر وابسته است. لازمه بقا همبستگی گروهی است و بررسی چگونگی این همبستگی‌ها مورد توجه دانش است، دانش اکولوژی مجموعه شناخت‌هایی است که انسان درباره اثرات محیط بر روی موجودات، زنده اثرات موجود زنده بر روی محیط و روابط متقابل بین موجودات زنده دارد با تغییر محیط زیست جهانی و خطر انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری لزوم درک روابط موجوات زنده با هم و با محیط زیست‌شان بیشتر از پیش مطرح شده است.

کتاب حاضر با رویکردی علمی و آموزشی مباحث مختلف اکولوژی را با تأکید ویژه بر اکولوژی گیاهی در بردارد فصول ابتدایی اکولوژی و شاخه‌های مختلف، آن عوامل محیطی و کنش‌های متقابل بین، گیاهان جانوران و انسان سازگاری‌های گیاهان و شاخص‌های اکولوژیکی و تنوع زیستی را ارائه می‌کند و در فصول بعد آلودگی‌های زیست محیطی، گرمایش جهانی، مدیریت محیط زیست و اثر آلودگی بر پوشش گیاهی مطرح شده است.

قسمت پایانی این اثر نیز مبدأ و تشکیل خاک و حاصلخیزی خاک شامل، مفهوم علل و حفظ حاصلخیزی خاک را مورد بحث و بررسی قرار داده است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار