معاون فرهنگی و قضایی دادگستری مازندران با اشاره به اینکه مسئولان مختلف در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، دقت لازم را داشته باشند، گفت: هدف از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر، این نیست که روحیه بدخویی داشته باشیم.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲ 23 October 2015
به گزارش تابناک مازندران از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی در سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه این هفته مرکز استان، اظهار کرد: فلسفه حرکت امام حسین (ع) و پیام آن حضرت، احیای امر به معروف و نهی از منکر است و نشر فرهنگ قرآنی در این مسیر باید ادامه یابد.
وی با بیان اینکه کسانی که بعد از نسل‌ها پیام سید‌الشهدا را می‌شنوند این پیام را درک می‌کنند، افزود: همه ما در قبال جامعه مسئولیت داریم و پیام امام حسین (ع) هم بر این موضوع تاکید دارد.
معاون فرهنگی و قضایی دادگستری مازندران با اشاره به اینکه خداوند مسئولیت‌پذیری را در قرآن عنوان کرده است، گفت: مرد باید زمینه رشد برای خانواده را فراهم کرده و یا اینکه خود در این مسیر اقدام کند.
این مسئول با بیان اینکه بر همه ما فرض است زمینه‌های بروز گناه را از بین ببریم، تصریح کرد: در جامعه اسلامی بسیار مهم است که درباره امر به معروف و نهی از منکر اقدامات موثر صورت گیرد.
موسوی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) بر امر به معروف تاکید بسیار داشته است، ادامه داد: دوستداران سید‌الشهدا هم باید این‌گونه باشند و امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه امور خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه هدف از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر، این نیست که روحیه بدخویی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: وقتی با بسیاری از افراد سخن می‌گوییم، علاقمند به فرهنگ حسینی و اسلامی هستند و پیام عاشورا باید برای آنها تبیین شود.
معاون فرهنگی و قضایی دادگستری مازندران با اشاره به اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر، از مسائلی است که باید مورد توجه همه اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولان قرار گیرد، اظهار کرد: در این قانون، وظایف همه نهادها مشخص شده و نسبت به افزایش آگاهی مردم باید اقدام کنند، وظیفه عمومی به گردن دولت انداخته شد و انتظار داریم دستگاه‌های دولتی نمونه بارز در رعایت مسائل اسلامی باشند.
این مسئول با بیان اینکه خدمت در جمهوری اسلامی، خدمت مقدسی است، افزود: مسئولان در انجام خدمت و رفع مشکلات مردم باید پیشگام باشند و در قانون امر به معروف م و نهی از منکر، افراد مجری باید آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند این قانون را به درستی اجرا کنند.
موسوی با اشاره به اینکه پیام امام حسین (ع) باید در محیط کار و اجتماع اجرا شود، ادامه داد: از خدا خواستار باشیم ما را جزء امران معروف و ناهیان منکر قرار دهد و به عنوان سرباز در این مسیر در خدمت انقلاب و اسلام باشیم.
وی با بیان اینکه مسئولان مختلف در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، دقت لازم را داشته باشند، گفت: برای اینکه این قانون را از خودمان شروع کرده باشیم بازرسی‌های نتیجه‌بخش انجام شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار