در پی شهادت آیت‌الله رئیسی؛
کد خبر: ۱۱۶۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱ 21 May 2024

تابناک/گیلان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اولین سفرش به گیلان برای حل ابرچالش زباله در سروان ضرب الاجل تعیین و سفر دوم خود به این استان را مشروط به بهبود این زخم عمیق کرد؛ با این ضرب‌الاجل اقدامات بسیار خوبی در راستای حل معضل پسماند سروان انجام شد و قرار بود آخر این هفته میزبان ایشان باشیم. اما پایان اردیبهشت با حسرت بی‌پایانی برای مردم گیلان همراه شد؛ حسرت سفر دوم شهید جمهور.

سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه در پانزدهمین سفر استانی خود، ۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ به گیلان سفر کرد. در سفر مذکور تعدادی از وزرا و اعضای کابینه دولت سیزدهم همراه رئیس‌جمهور در مناطق مختلف استان حضور یافتند.

رئیس جمهور در سفر به گیلان با کارکنان شرکت صنایع پوشش ایران دیدار و گفت‌وگو کرد، از مرکز کنترل ترافیک دریایی بندر کاسپین و خط آهن قزوین-رشت-انزلی بازدید کرد و با نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم دیدار کرد.

۳۰ میلیارد تومان برای حفظ و حراست جنگل‌های استان گیلان، ۵۰ میلیارد تومان برای بهبود و توسعه باغات مرکبات، ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی، تخصیص اعتبار ۲۱۷۶ میلیارد تومانی برای راه‌های گیلان، پیش‌بینی ۷۵۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن انزلی-آستارا از جمله مصوبات سفر نخست رئیس جمهور دولت سیزدهم به گیلان بود.

امام جمعه لاهیجان با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و تیم همراه ایشان، گفت: مردم گیلان منتظر سفر دوم رئیس جمهور بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جواد سلیمانی در گفت‌وگو با تابناک گیلان با بیان تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در پی سانحه‌، اظهار کرد: این ضایعه عظیم را خدمت رهبر معظم انقلاب، مردم، خادمان ملت و دولت و خانواده‌هایشان تسلیت عرض می‌کنم، امیدوارم خداوند متعال این سید محرومان را با اولیایش در روز میلاد امام رضا(ع) محشور کند.

امام جمعه لاهیجان افزود: امیدوارم عزیزانی که همراه رئیس جمهور بودند، وزیر انقلابی و با فضل امور خارجه، امام جمعه مردمی و محبوب تبریز، استاندار پرتلاش تبریز و دیگر همراهان مورد رحمت خداوند متعال قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه نخستین سفر آیت‌الله رئیسی به گیلان حائز اهمیت بود، فصل‌های مهمی را ترسیم و یک راهبردنگاری خوبی در ساماندهی استان تعیین کرد، گفت: مردم گیلان منتظر سفر دوم رئیس جمهور بودند که زودتر انجام شود، اما خب ایشان رئیس‌جمهور پیگیری بود و تا کارها مطلوب پیش نمی‌رفت، در سفر استانی حضور نمی‌یافت، در استان یکسری کارها به خاطر برخی موانع و مسائل عقب مانده بود اما با پیگیری‌های استاندار گیلان کارها به سمتی پیش می‌رفت که بعد از آذربایجان شرقی، ایشان به گیلان سفر کنند.

وی بیان کرد: با رفتن یک خدمتگزار، خدمتگزاران دیگری به رویش قطار انقلاب می‌پیوندند، طبق نویدی که پیامبر اکرم داده مردان و زنانی از فارس دنیا را متحول خواهند کرد، لذا باید به آینده امیدوار باشیم و در این شرایط برای پیشرفت انقلاب و کشور فقط گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار