آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور ایران، در طول دوران ریاست جمهوری خود، ۳ بار به استان کردستان سفر استانی داشتند و این امر در نوع خود بی نظیر بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳ 21 May 2024

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از ایسنا، با وجود کوتاه بودن دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، اقدامات ایشان در استان کردستان، آثار ماندگاری برجای گذاشته است، توجه به معیشت مردم، توسعه زیرساخت‌ها، افتتاح طرح های آبرسانی، حل مشکل آب شرب سنندج، توجه به مسائل فرهنگی و تلاش برای حل مشکلات امنیتی، از جمله مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در این استان بوده است.

در این سفرها که در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ انجام شد، ایشان با مردم و مسئولین استان دیدار و گفت‌وگو کرده و از نزدیک در جریان مشکلات و چالش‌های این استان قرار گرفتند.

همزمان با سفر رئیسی در ۱۱ آبان ۱۴۰۲ به کردستان علاوه بر افتتاح رسمی و کامل فرودگاه شهدای سقز به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی استان کردستان، بهره‌برداری از خط‌ راه‌آهن همدان - سنندج نیز محقق شد؛ این دو پروژه‌ مهم با همت دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

 اما و اگرهایی که با فرود هواپیمای رئیسی تمام شد

صبح جمعه دوازدهم آبان ۱۴۰۲ با فرود هواپیمای ریاست جمهوری در باند فرودگاه شهدای سقز این فرودگاه که عملیات اجرایی آن ۲۷ سال به طول انجامیده بود، رسما وارد فاز بهره‌برداری شد.

به گزارش ایسنا، فرودگاهی که سید ابراهیم رئیسی در اولین بخش از برنامه‌های دومین روز از سفر دولت مردمی به استان کردستان افتتاح کرد، در زمینی  ۱۸۰ هکتاری احداث شده که بزرگ‌ترین پروژه عمرانی استان محسوب می‌شود، پروژه‌ای که عملیات احداث آن از سال‌های آخر دولت سازندگی در سال ۱۳۷۵ آغاز شده بود.

راه‌آهن همدان - سنندج با تخصیص اعتبار ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در دولت سیزدهم، تکمیل شد

استان کردستان، با بهره برداری رئیس جمهور از کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر، به‌عنوان بیست و چهارمین استان به شبکه ریلی کشور متصل شد.

کلان طرح راه‌آهن همدان_سنندج در طول ۱۸ سال گذشته حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشت و به دلیل مشکلات اعتباری تعطیل شده بود.

عملیات تکمیل این طرح در سال ۱۴۰۱پس از سفر رئیس جمهور به کردستان و تامین اعتبار ۱۴ هزار میلیارد ریالی از سر گرفته شد و با افتتاح این طرح توسط رئیس جمهور ضمن اتصال بیست و چهارمین مرکز استان به شبکه ریلی کشور، مُهر پایانی بر این طرح قدیمی زده شد.

دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در کردستان

توجه به معیشت مردم: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان، پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا، اجرای طرح‌های حمایتی برای اقشار آسیب‌پذیر

توسعه زیرساخت‌ها: افتتاح راه‌آهن همدان-سنندج، بهره‌برداری از فرودگاه سقز، اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها، آغاز عملیات ساخت سد سیروان

توجه به مسائل فرهنگی: اختصاص اعتبار برای ساخت و مرمت اماکن فرهنگی و مذهبی، حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری

تلاش برای حل مشکلات امنیتی: دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تأکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجام در استان، برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت

فقدان آیت الله رئیسی، ضایعه‌ای بزرگ برای مردم ایران و به خصوص مردم کردستان بود. ایشان الگویی از خدمتگزاری و مردم‌داری بودند و یاد و خاطره ایشان برای همیشه در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار