قائم مقام شهردار منطقه 12 از ساماندهی دستفروشان بازار خبر داد و گفت: احیاء دروازه‌های تاریخی، احیاء و تقویت پاتوق‌های محلی و ساماندهی آرامستان‌های تاریخی و بقاع متبرکه نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری منطقه 12 است.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 24 October 2015
علی محمد سعادتی درباره اعتراضات کسبه بازار نسبت به احداث پیاده راه گفت: در دوره‌های قبل درباره چهارراه گلوبندک و خیابان صف نیز این اعتراضات وجود داشت؛ اما بعد از مدتی اهالی بازار متوجه شدند این اتفاق به کسب و کار آنها کمک می‌کند، با این وجود جلسات متعددی با بازاریان و نمایندگان اصناف مختلف برگزار و هماهنگی های خوبی ایجاد شده است.

قائم مقام شهردار منطقه 12 تصریح کرد: شهرداری در اقدامات خود از نظرات اصناف مختلف استفاده می‌کند و اکنون نارضایتی‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سرانجام ساماندهی دستفروشان با بیان اینکه نفس دستفروشی و ارایه کالا بدون تشریفات معمول در تمامی کشورها رخ می دهد به ایسنا گفت: شهرداری در برخورد با دستفروشان نگاه تهدیدی نداشته و به دنبال سازماندهی و ساماندهی آنها به منظور بهره مندی و استفاده آنان از ظرفیت های اقتصادی شهر هستیم و شهرداری درصدد است دستفروشان را در قالب بازارهای روزانه ساماندهی کند به گونه‌ای که زمان، مکان و نوع کالای ارایه شده مشخص بوده تا خللی در نظام کسب و کار ایجاد نشود اما قبول کنید که ایجاد رانت و قائل شدن حق از سوی دستفروشان به طوریکه یک نقطه از شهر را در اختیار بگیرند از جمله تهدیدات این موضوع است.

وی در تشریح طرح ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه 12 اظهار کرد: برنامه ریزی‌های انجام شده برای ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه تاریخی شهر تهران شامل دو دسته اقدامات دخیل در کالبد شهر و اقدام نرم افزاری و ناظر بر رفتار شهروندان است.

سعادتی در تشریح جزئیات اقدامات با بیان اینکه کالبد شهر که ترکیبی از شهرسازی، معماری و زیرساخت‌های شهری بوده، مورد توجه است، گفت: در بعد نرم افزاری و انضباط شهری هدف ریل گذاری صحیح برای اصلاح و افزایش انضباط و بهبود شرایط زندگی است.

قائم مقام شهردار منطقه 12 همچنین بر احیاء، مرمت و ساماندهی اماکن، تامین زیرساخت‌ها و مداخله در بافت‌های فرسوده، پایش و نظارت بر طرح‌های شهری، توسعه عرصه‌های عمومی، تاکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت زندگی در عرصه های عمومی به گونه ای باید باشد که تمامی مردم از نتایج آن منتفع شوند و این به عنوان سیاست کلی در حوزه معماری و شهرسازی پیگیری می شود.

وی گفت: تقویت عرصه‌های عمومی و توسعه زیرساخت‌های حرکت پیاده از جمله مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری در طرح ارتقاء کیفیت زندگی در منطقه 12 است.

سعادتی همچنین از احیاء دروازه‌های تاریخی، احیاء و تقویت پاتوق‌های محلی، ساماندهی آرامستان های تاریخی و بقاع متبرکه، خبرداد و گفت: نگهداشت عناصر هویتی و ظرفیت‌های معماری و توسعه حمل و نقل عمومی در محدوده تاریخی از دیگر مسائل مورد توجه در این طرح است.

وی در خاتمه تامین پارکینگ را یکی از برنامه های مهم عنوان کرد و گفت: برای ساماندهی منطقه 12 نیازمند احداث سه دسته پارکینگ شامل پارکینگ های مورد نیاز گردشگران، پارکینگ های دوچرخه و موتور و پارکینگ های محله ای برای پاسخگویی به نیازهای ساکنان محله هستیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار