معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس:کاشت درخت به‌نام مقدس شهدا حرکتی مؤثر در زنده نگه ‌داشتن نام و خاطره شهدا و ایثارگران است و در این مورد ثبت پلاک حتی یک درخت به‌نام مقدس شهدای استان فارس علاوه بر سرسبزی و توجه به محیط‌زیست نام شهدا نیز ماندگار خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳ 08 March 2015

به گزارش تابناک فارس به نقل از فارس؛ حمید سلیمانی بعدازظهر امروز در باغ جنت شیراز اظهار کرد: منابع طبیعی نگین سرسبزی است که باید با حفظ و نگهداری آن به نسل‌های آینده انتقال یابد تا شاهد محیطی پاک و سرسبز در فارس به‌ویژه شیراز سومین حرم اهل‌ بیت (ع) باشیم.

وی با اشاره به اینکه درخت و جنگل موهبتی الهی است که به ‌تمامنسل‌های آینده کشور تعلق دارد، افزود: برگزاری هفته درختکاریبهانه‌ایبرای کاشت نمادین درخت است تا برای حفظ منابع طبیعی گام‌های مثبتی برداشته شود.

مشاور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادها و اقشار جامعه باید در احیا و نگهداری منابع طبیعی از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنند.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این آئین تصریح کرد: برقراری نظم، امنیت و آسایش کشور مرهون جانفشانی‌های رزمندگان و خون شهدا در دوران دفاع مقدس است.

سید علی محمدی بیان کرد: باید با عمل و زبان خود وفادار به آرمان‌های شهدا و مقام معظم رهبریدر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.

وی اضافه کرد: کاشت درخت به‌نام مقدس شهدا حرکتی مؤثر در زنده نگه ‌داشتن نام و خاطره شهدا و ایثارگران است و در این مورد ثبت پلاک حتی یک درخت به‌نام مقدس شهدای استان فارس علاوه بر سرسبزی و توجه به محیط‌زیست نام شهدا نیز ماندگار خواهد شد.

معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس بیان کرد: از بین بردن عرصه‌های منابع طبیعی اثرات منفی در پوشش‌های گیاهی کشور به‌ویژه استان فارس خواهد گذاشت و بر مشکلات و چالش‌های بحران آبو آلودگی محیط‌ زیست اثر غیرقابل جبرانی برجای می‌گذارد.

محمدی اظهار کرد: توسعه درختکاری و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد محیط زیستی سالم، پاک و بانشاط باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار