رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دبیرخانه منطقه یک آمایش آموزش عالی بخش سلامت کشور انتخاب شد.
کد خبر: ۱۱۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵ 26 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران،قاسم جان بابایی اظهار داشت: با عقد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مأموریت‌های مربوط به تحقق اهداف بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی مازندران واگذار شد.
وی افزود: این تفاهم‌نامه به‌منظور اجرای اثربخش بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و در چارچوب سند آمایش سرزمین بین معاونت آموزشی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی مازندران منعقد شد.
جان بابایی گفت: براساس این تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی مازندران موظف است با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در منطقه یک کشور، نسبت به توسعه دانش و مطالعات مرتبط با بیماری سرطان، توسعه برنامه پزشک خانواده و توسعه دانش گیاهان دارویی اقدامات مناسب به عمل آورد.
وی افزود: همکاری در ایجاد تحول و تدوین بسته‌های  نوآوری در آموزش علوم پزشکی، اجرایی کردن و استقرار نظام آموزش مهارتی، توسعه زیرساخت‌های اخلاق پزشکی و تعهد حرفه‌ای، راه‌اندازی شبکه تبادلات  علمی، راه‌اندازی مرکز سنجش منطقه‌ای آموزش پزشکی و مرکز سنجش صلاحیت بالینی و اجرای برنامه اعتباربخشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها از دیگر تعهدات دانشگاه علوم پزشکی مازندران به‌عنوان دبیرخانه منطقه یک آمایش آموزش عالی بخش سلامت کشور است.
جان بابایی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران موظف شده است تا در زمینه  توسعه آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی در بیمارستان‌های آموزشی جامع زنان و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در منطقه در زمینه آموزش پزشکی با همکاری سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه یک کشور برنامه‌ریزی و اقدام کند.
وی یادآور شد:  معاونت آموزش وزارت بهداشت و درمان مکلف به ایجاد بسترهای قانونی لازم، تفویض اختیارات و ارائه حمایت‌های مادی و معنوی در راستای ماموریت‌های واگذارشده به دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار