معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح آهن یاری در مدارس متوسطه دخترانه استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳ 27 October 2015
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از اجرای طرح آهن یاری در مدارس متوسطه دخترانه استان خبر داد.

سلمان محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، افزود: این طرح در یک پروسه چهار ماهه در نیمی از مدارس دخترانه متوسطه اول و  تمامی مدارس دخترانه متوسطه دوم استان اجرا خواهد شد.

محمدی گفت: امسال در قالب این طرح تمامی دانش آموزان دختر مقطع متوسط دوم استان که 33 هزار و 196 نفر هستند و نیمی از دختران متوسطه اول که شامل یازده هزار و 313 نفر هستند، قرص آهن دریافت خواهند کرد.

محمدی افزود: در این طرح به هر دانش آموز در طول چهار ماه 16 قرص آهن داده می شود که شامل هر هفته یک قرص خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کم خونی ناشی از فقر آهن در همه مناطق کشور دیده می شود و شیوع این نوع کم خونی در منطقه غرب کشور بیشتر است، اجرایی چنین طرح هایی را ضروری دانست.

محمدی با اشاره به اینکه طرح آهن یاری با هدف پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن به عنوان مشکل شایع در بین دختران جامعه اجرایی می شود، گفت: اجرای طرح‌های اینچنینی سبب خواهد شد تا دختران امروز به عنوان مادران نسل آینده با مشکلات کم خونی ناشی از فقر آهن مواجه نباشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بی حالی، بی حوصلگی و ابتلا به بیماریهای جانبی را از جمله آثار منفی کم خونی ناشی از فقر آهن دانست و گفت: این نوع از کم خونی  علاوه بر مشکلاتی که می تواند پیش روی مادران نسل آینده قرار دهد، می تواند تاثیر سویی بر یادگیری  دانش اموزان در طول دوران تحصیلشان نیز داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار