مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان گفت: اجرای طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش موجب عدالت اجتماعی در توزیع سوخت کامیون‌ها و ناوگان مسافربری می‌شود
کد خبر: ۱۱۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 28 October 2015
 "ابراهیم نصری"   افزود: در سیستم قبلی سهمیه یکسان سوخت به تمام این ناوگان داده می‌شد اما در این طرح خودروها به میزان فعالیت شان سوخت دریافت می‌کنند و از قاچاق سوخت جلوگیری می‌شود.
وی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان جنوبی، گفت: هیات وزیران در تاریخ 5 بهمن ماه سال گذشته به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های نفت، راه و شهرسازی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور روان‌سازی تامین سوخت خودرو مورد نیاز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر طرح تخصیص سهمیه سوخت براساس پیمایش را تصویب کرد.
وی ادامه داد: خودروهای درون شهری و برون شهری مشمول این طرح می‌شوند که در مرحله اول اجرایی این طرح از اول مهر ماه براساس اسناد حمل بارنامه، صورت وضعیت، CMR و سهمیه پایه برای خودروهای درون شهری و خودروهای کم فعالیت برون شهری اجرا می‌شود.
مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان اظهار کرد: مرحله بعدی این طرح از مهر ماه سال آینده براساس اطلاعات سامانه موقعیت یاب جغرافیایی (GPS) انجام می‌شود.
نصری با اشاره به اینکه رانندگان و مالکان این خودروها برای دریافت سهمیه براساس اسناد حمل بار و مسافر باید به نکاتی توجه کنند، افزود: رانندگان باید اطلاعات مندرج در بارنامه، صورت وضعیت و CMR خود را به خصوص مبدا، مقصد و کارت هوشمند را کنترل کنند.
وی ادامه داد: بروز رسانی اطلاعات شماره تلفن همراه در سامانه کارت هوشمند ناوگان سازمان حمل و نقل جاده‌ای، با توجه به اطلاعات اسناد حمل پس از صدور از طریق پیامک ارسال می‌شود.
مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های استان تاکید کرد: بروزرسانی اطلاعات کارت خودرو در سامانه کارت هوشمند ضروری است.
نصری با بیان اینکه اجرای طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش موجب عدالت اجتماعی در توزیع سوخت کامیون‌ها و ناوگان مسافربری می‌شود، افزود: در سیستم قبلی سهمیه یکسان سوخت به تمام این ناوگان داده می‌شد اما در این طرح خودروها به میزان فعالیت شان سوخت دریافت می‌کنند و از قاچاق سوخت جلوگیری می‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار