محمدی:
تابناک: آسیب شناسی اجتماعی گفت: نیازمند حرکات انقلابی برای آموزش مهارتهای ارتباطی صحیح به جوانان هستیم چراکه دشمن با استفاده از آموزشهای فضای مجازی مسایلی را به جونان آموزش میدهد که تخریب‌کننده هستند.
کد خبر: ۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ 27 January 2015

به گزارش تابناک کوروش محمدی در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه آموزش هایی که به طور معمول در آستانه ازدواج به فکر یاددهی آنها به فرزندان خود هستیم باید از دوران دبیرستان و پیش از آن به مقتضای سن به آنها یاد داده شود، اظهار داشت: زمانی که فرزندان به سن بلوغ می رسند لازم است موارد ضروری در زمینه نیازهای غریزی و چگونگی کنترل به آنها آموزش داده شود.

وی افزود: به دلیل کم کاری ما در آموزش به موقع اینگونه مطالب بسیاری از جوانان به آموزش این مطالب از طریق شبکه های اینترنتی و رسانه های بیگانه اقدام می کنند و بدین شکل در معرض آموزش های نامناسب با سن خود و یا آموزش های غیر صحیح قرار می گیرند که بسیار خطرناک است.

سوءاستفاده دشمن از تابوهای خودساخته در ارتباط با مسایل جنسی

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران با اشاره به لزوم آموزش های پیوسته و رسمی به دانش آموزان در این ارتباط از سنین مرتبط تاکید کرد: متاسفانه برخی در کشور ما از این روابط نوعی تابو ساخته اند و این مسئله را فراموش کرده اند که بیشترین آسیب زمانی است که ما با پنهان کردن مسایلی که خودِ دین برترین آموزشها را در این ارتباط دارد، به جوانان و آینده آنها پس از ازدواج ضربه می زنیم.

وی اضافه کرد: مسئولان باید به فکر آموزش های صحیح و اسلامی در این ارتباط باشند چرا که بسیاری از آسیب های اجتماعی، دوستی های بد سرانجام میان دختران و پسران و ازدواج های سفید تابع همین نیاز است.

محمدی با اشاره به اینکه آموزش کنترل این نیازها برای جوانان امری ضروری است، ابراز داشت: همچنین آموزش های پس از ازدواج در این زمینه نیز از ضروریات است چرا که بسیاری از طلاق ها به دلیل نوعی ناهم خوانی و ناآگاهی از وظایف زوجین در حوزه زناشویی است.

مبارزه با هجمه های تکنولوژی نیازمند ابزارهای قوی است

وی با اشاره به چاره اندیشی سریع تر مسئولان نسبت به این موضوع تاکید کرد: آموزش های اینترنتی با مطرح کردن مسایلی که گاه از نظر علمی وشرعی صحیح نیستند تنها با ایجاد جذابیت کاذب به دنبال جذب مخاطب هستند و گاه به اندازه ای این آموزش‌ها از هنجارهای ما فاصله دارد که در واقع تخریب کننده هستند.

آسیب شناس اجتماعی و استاد دانشگاه ابراز داشت: ما اکنون در قرن ۲۱ در هجوم رسانه ها، شبکه های مجازی و ماهواره ها و حوزه‌های اطلاع رسانی آنلاین قرار داریم و مبارزه با هجمه های این تکنولوژی عظیم به جای توجیهات بیهوده و مصلحتی برخی مسئولان اجتماعی و متولیان فرهنگی نیازمند اندیشیدن راه هایی مساوی با قدرت این ابزارهاست.

ممنوعیت و فیلترینگ ابزار موثری برای پیشگیری از نفوذ اطلاعات شبکه های مجازی نیست

وی با تاکید بر این نکته که دین اسلام درباره تمام مسایل از جمله نیازهای غریزی و ارتباطات زناشویی دارای برنامه و آموزش است، ابراز داشت: لازم است کارشناسان امر با پذیرش اینکه نمی توان با ممنوعیت، فیلترینگ و غیرقانونی کردن از نفوذ اطلاعات شبکه های مجازی و ماهواره پیشگیری کرد حرکتی انقلابی در راستای انجام آموزش های صحیح مهارتی به جوانان در پیش بگیرند.

محمدی بیان داشت: لازم است بر این نکته تاکید کنم که آموزش های مقطعی در این زمینه جوابگو نیست و نیازمند آموزش های ضربتی و چکشی هستیم و بر این مبنا باید با برنامه ریزی و حمایت جدی برای اطلاع رسانی در زمینه آسیب های اجتماعی و آموزش های مهارتی از سنین پایه و کودکی انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار