رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: هدف اصلی طرح پهنه بندی اراضی کشاورزی ارتقاء ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی است.
کد خبر: ۱۱۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 28 October 2015

به گزارش تابناک تبریز ، مهندس کریم مهری در جلسه ستاد پشتیبانی و هماهنگی مروجین پهنه بندی آبادیهای استان آذربایجان شرقی که با حضور دکتر خاوازی معاون ترویج سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج كشاورزي در اتاق جلسه سازمان برگزار شد با بیان این مطلب، گفت: خلاء وجود دفتر فنی در سازمانهای جهادکشاورزی وجود دارد که باید جهت ارزیابی و نظارت بر طرح ها و پروژه ها تمهیدات لازم در این خصوص به عمل آید.

وی افزود: در سالجاری با همت همکاران در نظام پهنه بندی آبادیهای استان طرح سرشماری زنبورعسل بصورت دقیق و مرتب در عرض 7 روز به اتمام رسید که جای بسی تشکر و قدردانی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: انتظار داریم مقامات استانی و وزارت متبوع در جهت تجهیز مراکز جهادکشاورزی، همکاران پهنه بندی را جهت ارائه خدمات بیشتر در روستاها بیش از پیش یاری نمایند.

مهندس مهری ادامه داد: از تمامی فرمانداران محترم شهرستانها درخواست می نمائیم طبق قانون مصوب مجلس ازاختیارات ماده 180 در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های بخش کشاورزی در شهرستان مساعدت نمایند.

وی گفت: ماموریت فعلی جهادکشاورزی تامین امنیت غذایی در قالب اقتصاد مقاومتی است و در همین راستا کشاورزی خوداتکایی باید سرلوحه تصمیمات مهم اجرایی قرار گیرد.

مهندس مهری افزود: ما نباید تصدی گری را ترویج کنیم، بلکه باید با اعمال تعرفه و با نظارت و کنترل، امورات قابل واگذاری را به بخش خصوصی بسپاریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: باید ضمن تلفیق دانش بومی کشاورزی با علوم و فناوری روز در راستای کشاورزی پایدار حرکت نماییم.

مهندس مهری با اشاره به این که کارهای اصلاحی و مطالعات کشاورزی نیز باید با در نظرگرفتن دانش و پتانسیل مناطق انجام گیرد، گفت: در این خصوص باید تشکیلات نظام بهره برداری برای حل و فصل و پیگیری مشکلات حین تولید و بعد از تولید کشاورزان به طور جدی وارد عمل گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار