معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد: دولت اهتمام دارد خسارت ها به آسیب دیدگان سیل در ایلام در اولین فرصت جبران شود.
کد خبر: ۱۲۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 30 October 2015
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد: دولت اهتمام دارد خسارت ها به آسیب دیدگان سیل در ایلام در اولین فرصت جبران شود.
به گزارش تابناک ایلام ، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری امروز جمعه برای بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل در 48 ساعت گذشته و بررسی خسارت های وارده به زیرساخت ها و مردم استان و شرکت در ستاد بحران وارد ایلام شد.
محمد باقر نوبخت در فرودگاه ایلام در جمع خبرنگاران گفت که با توجه به تاکید رئیس جمهوری در نخستین فرصت برای بررسی وضعیت مناطق آسیب دیده عازم این استان شدیم.
نوبخت گفت: متاسفانه در این بارندگی ها چند نفر از هموطنانمان کشته و خسارات هایی به زیر ساخت های استان وارد شده که امروز در نشست ستاد بحران و شورای برنامه ریزی ضمن بررسی آخرین وضعیت آسیب دیدگان تصمیم های مقتضی گرفته خواهد شد .
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تاکید کرد که دولت اهتمام دارد به جبران خسارت ها به آسیب دیدگان و در اولین فرصت برای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد .
وی اظهار کرد: از همان نخست ساعات پس از وقوع سیل و بارش های شدید باران از طریق استاندار در جریان مسایل و مشکلات مردم قرار گرفته ایم.
وی افزود: دولت مصمم است خسارت های وارد شده به مردم در مناطق مختلف این استان را جبران کند به همین منظور امروز سفری به اتفاق دستیار ارشد رئیس جمهوری به ایلام داشته و از مناطق آسیب دیده از سیل بازدید خواهیم کرد.
نوبخت همچنین پس از بازدید از منطقه سیل زده بلوار آزادی شهر ایلام تاکید کرد: در جلسه یکشنبه هفته آینده هیات دولت تصمیمات مقتضی برای رسیدگی به مشکلات مردم سیل زده استان ایلام اتخاذ خواهد شد.
وی در جمع اهالی این محل گفت: تیم های فنی ستاد مدیریت بحران و هیات دولت در روزهای آینده برای بازدید از مناطق آسیب دیده از سیل و بررسی خسارت های وارد شده به ایلام اعزام می شوند.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: ریاست جمهور از ساعات اولیه وقوع سیل در استان ایلام به صورت لحظه ایی پیگیر مسایل و مشکلات مردم بوده و تاکید کرده اند بسرعت مشکلات مردم را رسیدگی و برای رفع خسارت ها برنامه ریزی کنیم.
نوبخت گفت: امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان ایلام آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق آسیب دیده را پیگیری کرده و تلاش می کمنیم برای بازسازی این مناطق مردم نگرانی و دغدغه نداشته باشند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، حسین فریدون دستیار ارشد رئیس جمهور صبح امروز از طریق فرودگاه شهدا، وارد استان ایلام شده و همراه با استاندار، نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی در حال بازدید از مناطق آسیب دیده شهر ایلام هستند.
بارش 281 میلی متر باران در 48 ساعت گذشته در شهر ایلام موجب اخلال در زندگی عادی و روزانه مردم شده است.
به علت بارش شدید باران فعالیت همه مراکز آموزشی، دستگاه های اجرایی و دولتی و بانک های ایلام روز پنجشنبه در پی اعلام ستاد بحران تعطیل بود، پروازهای فرودگاه ایلام لغو شد و براساس اعلام ستاد مدیریت بحران بر اثر وقوع سیل سه نفر کشته و یک نفر هم مفقود شده است.
شبکه آب شرب 50 درصد مناطق شهر ایلام قطع است و آبرسانی به صورت سیار انجام می شود که علت قطع شبکه آب شرب این مناطق گل آلود شدن آب سد ایلام و چشمه گل گل به عنوان منابع تامین آب شرب شهر ایلام اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار