همراه با تابناک کهگیلویه و بویراحمد
بسته خبریتابناک کهگیلویه وبویراحمد،به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:صحبت های ائمه جمعه شهرهای چرام ولیکک،مطلبی در خصوص کلید کعبه و وضعیت عجیب وغریب شورای شهر و شهردار دهدشت پرداخته می شود
کد خبر: ۱۲۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 31 October 2015
بسته خبریتابناک کهگیلویه وبویراحمد،به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای استان از جمله:صحبت های ائمه جمعه شهرهای چرام ولیکک،مطلبی در خصوص کلید کعبه و وضعیت عجیب وغریب شورای شهر و شهردار دهدشت پرداخته می شود
ازخبرتخریب سنگ چهره غمگین شدم
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقتی خبر تخریب سنگ‌چهره را شنیدم به شدت ناراحت شده و دستور برخورد جدی با مسببان تخریب را دادم.
سید موسی خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آثار طبیعی و منابع خدادادی از استان‌های ثروتمند کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: باید از داشته‌های خود به درستی استفاده کنیم.
مسئول ارشد اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کنیم و به همین منظور حوزه گردشگری را در استان رونق دهیم چراکه همه مواهب را داریم اما برای به فعلیت درآوردن آن‌ها نیاز به همت بیشتر داریم.
خادمی که از تخریب سنگ‌چهره در سرفاریاب به شدت نگران به نظر می‌رسید، افزود: وقتی این خبر را از رسانه‌ها شنیدم مانند سایر مردم استان غمگین شدم چراکه اثری به یاد ماندنی برای مردم و طبیعت‌دوستان بود که می‌توانست به رونق گردشگری استان و منطقه کمک کند.
وی گفت: وقتی این خبر را شنیدم با مسئولان امر برای برخورد جدی و محکم با مسببان و عاملین این اقدام ناپسند صحبت کردم.
این مقام مسئول از فقر فرهنگی به عنوان مهم‌ترین دلیل برای این کار توسط مخربین یاد کرد و گفت: این آثار مربوط به ما نیست بلکه همه نسل‌ها از گذشته تا حال و البته آینده در مالکیت چنین آثاری سهیم هستند.
به گزارش فارس، علاوه بر استاندار بسیاری از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردمی و البته بیش از همه مردم سرفاریاب و هنرمندان و طبیعت‌دوستان این اقدام زشت عده‌ای سودجو را محکوم کرده‌اند و منتظر برخورد قاطع با مسببین این اقدام ضد فرهنگی هستند.
کلید کعبه از کی به کی رسید
زمانی‌که کعبه توسط حضرت ابراهیم(ع) بازسازی شد، پس از ایشان و حضرت اسماعیل، نگهبانی و نگهداری از این خانه مقدس، به قبیله‌ جرهم سپرده شد که از یمن آمده بودند.
این قبیله پس از پیروزی و تسلط قبیله عربستانی «بنی خزاعه»، مجبور به ترک مکه شدند و این قبیله بت‌پرست که متعلق به جنوب عربستان بودند، کعبه را به محلی برای نگهداری بت‌هایشان تبدیل کردند، در این زمان آن‌ها خود کلیددار کعبه بودند.
بعدها در اواسط قرن پنجم پنجم میلادی، خاندان قریش (خاندان پیامبر اعظم) بر مکه تسلط یافتند، «قصی بن کلاب» رئیس قبیله قریش مسئولیت نگهداری از مکه و کلیدهای این مکان مقدس را به عهده گرفتند.
«قصی‌‌بن کلاب» پیش از مرگ، وظایفش را به دو پسرش «عبد الدار» و «عبد مناف» سپرد. در این میان وظیفه نگهداری و مراقبت کعبه به «عبد الدار» رسید.
پس از پیروزی مسلمانان بر مکه به رهبری حضرت محمد (ص)، ایشان شخصاً این خدمات را به عهده گرفتند.

اگر دانشگاه آزاد بهمئی اصلاح نشود ،اقدامی غیر از توصیه می کنم
خطیب جمعه بهمئی در خطبه های نماز جمعه گفت:خیلی از دانشگاه های آزاد هر جا پا گذاشتند متاسفانه تخریب کردند؛ انتظار ما از دانشگاه آزاد شهرستان بهمئی این است که علم را به اضمحلال نکشاند و وضعیت نمره گرفتنی که همه اطلاعی داریم اینجا حاکم نباشد.
افروغی تاکید داشت: باید دانشگاه آزاد ما شان یک دانشگاه پیدا کند و وقتی دانشجوی عزیز و فرزند ما سر کلاس می رود احساس هویت کند؛ به این خاطر این مطلب را بیان می کنم که در اتفاقاتی که در دانشگاه آزاد افتاد هیچ مشورتی حداقل با بنده نشد و اگر دانشگاه آزاد خودش را اصلاح نکند قطعا اقدامی غیر از توصیه می کنیم و باید خود را اصلاح کند.
امام جمعه شهر لیکک به ازدیاد عزل و نصب ها اشاره کرد و گفت:مسئولان با توجه به موقعیت کنونی باید عزل و نصب ها را متوقف کنند و به جای آن اشکالات مدیرانی که هست برطرف شود.
نامه رهبری را تفسیر به رای نکنید
امام جمعه چرام افزود: نامه مقام معظم رهبری با صراحت نقاط ابهام برجام را معرفی و راه بستن نفوذ را نیز بیان فرموده بود و در نامه مرقوم فرموده بودند که (با توجّه به آنچه ذکر شد، مصوبه‌ی جلسه‌ی ۶۳۴ مورخ ۹۴/۵/۱۹ شورای عالی امنیّت ملّی با رعایت موارد یاد شده تأیید میشود) لیکن امروز شاهد آن هستیم که عده ای به دنبال تحریف نامه مقام معظم رهبری هستند.
وی خاطرنشان کرد: عده ای می گویند فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و ایشان برجام را امضاء نموده اند لذا منتقدان دیگر بهانه ای ندارند و حال آنکه حضرت آقا برجام را با 9 شرط امضاء کردند.
این مسئول با بیان اینکه عده ای دیگر می گویند این 9 شرط قبلا در برجام لحاظ شده بود، ابراز داشت: اگر چنین بود دیگر هیچ نیازی به آوردن و ذکر این شروط از سوی مقام معظم رهبری نبود.
ممانعت از درج قیمت میوه در لنده
ممانعت میوه فروشان لنده ای از عدم درج قیمت بر روی تابلو و یا نصب اتیکت بر روی جعبه میوه های یک از مهمترین تخلفاتی است که نه تنها میوه فروشان بلکه سایر فروشندگان صنوف مختلف لنده ای نیز مرتکب آن می شوند.
نادیده گرفتن حقوق شهروندی در عدم نصب قیمت ها هموراه باعث نارضایتی مشتریان و اعمال جریمه های سنگین از سوی بازرسان سازمان تعزیرات حکومتی است.
عدم درج قیمت یکی از مهمترین تخلفاتی است که بر بازار شهرستان لنده حاکم است و این پدیده نیز باعث گرانفروشی و چندگانگی قیمت میوه در بازار شهر لنده شده است به طور مثال در یک مغازه قیمت انگور سه هزارتومان و چند مغازه پایین تر به قیمت چهارهزار تومان به فروش می رسد که این اختلاف قیمت ها ناشی از عدم نصب و درج قیمت در واحد های صنفی است.
شهرداری که نمی تواند مطالباتش را جمع کند!
عضو شورای شهر ومعترض به اقدامات شهردار دهدشت با بیان اینکه در خصوص نحوه واگذاری و بستن قرارداد فضای سبز و پارک های شهر دهدشت باید عزا گرفت اظهار داشت : در عوض خشک شدن فضای سبز ، شهرداری دهدشت ماهیانه 62 میلیون تومان به پیمانکار پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه شهر دهدشت اکنون چهره شهری خود را از دست داده و بیشتر به روستا شبیه است گفت : در گذشته که وضعیت اقتصادی دولت مناسب بود کمک هایی به شهرداری می شد که از طریق آن ، حقوق کارگران و کارمندان پرداخت می شد ولی اکنون چهار ماه است خبری از پرداخت حقوق پرسنل نیست .
این عضو شورای شهر دهدشت با تاکید بر اینکه، شهردار توان و برنامه ای برای وصول درآمدها و مطالبات شهرداری ندارد اظهار داشت : سوء مدیریت در شهرداری همه چیز را به ورطه نابودی کشانده است.
در ادامه " حجت خواه " عضو دیگر شورای شهر نیز با انتقاد شدید از عملکرد شهردار دهدشت ، گفت : تنها هنر شهردار ما تعویض نیروهای پاکدست متخصص و توانمند جهت پاره ای مسایل شخصی و جناحی است.
این عضو معترض شورای شهر دهدشت با بیان اینکه برخی اعضای شورای این شهر با حمایت جانبدارانه از شهردار به نابسامانی اوضاع این شهر دامن می زنند اظهار داشت : تا کنون سه بار به طورقانونی خواهان استیضاح و سوال از شهردار شده ایم ولی متاسفانه رییس پیشین و کنونی شورا در این خصوص هیچ اقدامی انجام نمی دهند .
دستگاههای اجرایی عجله کنند سفر دولت نزدیک است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شتاب بخشی دراجرای پروژه‌ها و خدمات‌رسانی به مردم نباید در چنبره برخی بروکراسی‌های اضافی و کاهلی مدیران برای جذب اعتبار و یا تبادل موافقت نامه‌ها معطل بماند.
سید موسی خادمی روز شنبه در جلسه شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد همچنین از تخصیص شش ماهه بیش از ۶۳درصد اعتبارات عمرانی استانی و ۳۲درصد اعتبارات دو درصد نفت به استان خبر داد..
خادمی بابیان اینکه کندی در روند اجرای طرح های عمرانی به بهانه تخصیص نیافتن اعتبارات و یا اعلام نشدن زمان موافقت نامه ها به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، گفت: سهل انگاری مدیران به این بهانه بدترین نوع مدیریت در انجام خدمات رسانی به مردم محسوب می شود.
وی شرایط کنونی و مشکلات اقتصادی کشور را به دلیل تحریم های ظالمانه، کاهش محسوس قیمت نفت و برخی سوء مدیریت های گذشته یادآور شد و گفت: ائمه جمعه باید ضمن تاکید و تذکر به مدیران برای رفع مشکلات این موارد و محدودیت های اعتباری را نیز به مردم یادآوری کنند.
وی با بیان اینکه مشکلات و نیازهای این استان در ابعاد مختلف فراوان اما یودجه ها همچنان محدود است، گفت: مدیریت اجرایی استان نیز با اولویت بندی و نیازسنجی درست از هیچ تلاشی برای رفع موانع و تنگناهای موجود دریغ نخواهد کرد.
خادمی با توجه به سفرهیات دولت به استان در آینده ای نزدیک نیز از دستگاه های مختلف اجرایی خواست تا پروژه های عمرانی، برنامه ها و نیازهای مهم دستگاه مربوطه خود را در اسرع وقت به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارائه دهند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار