کد خبر: ۱۲۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 01 November 2015
مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه برخی مناطق کوهستانی این استان پوشیده از برف شده است، گفت: فعالیت راهداران گیلان در مناطق کوهستانی به شدت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شعبان‌علی خاوری پیش از ظهر امروز در نشست اداره راه و شهرسازی استان با اشاره به تغییرات جوی گیلان اظهار کرد: با تلاش مضاعف راهداران معابر رودخانه‌های طغیان‌زده بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون به دلیل بارش‌های سیل‌آسا و بالا آمدن آب رودخانه‌ها هیچ راهی مسدود نشده است، افزود: نیروهای راهداری با تمام توان در بازگشایی مسیرها و معابر ورودی و خروجی پل‌ها فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه به دلیل سامانه بارش‌زا و سرد حاکم بر گیلان، برخی مناطق کوهستانی این استان پوشیده از برف شده است، تصریح کرد: فعالیت راهداران در مناطق کوهستانی نیز به شدت ادامه دارد.

وی پاکسازی دهانه پل‌ها را از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از ورود سیلاب به جاده دانست و افزود: راهداران با ماشین‌آلات سنگین در حاشیه پل‌ها و مسیل‌ها استقرار یافته‌اند.

خاوری گرفتگی دهانه پل‌ها را موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها به سطح جاده دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش بی‌وقفه راهداران و استقرار آنها در مکان‌های مهم از جمله پل‌ها و مسیل‌ها و پاکسازی لحظه به لحظه دهانه پل‌ها و مسیل‌ها، تاکنون از آبگرفتگی جاده‌ها جلوگیری شده است.

وی با تصریح بر اینکه با وجود بارش‌های متناوب، تمام راه‌های ارتباطی استان همچنان باز است و تردد در آنها جریان دارد، خاطرنشان کرد: بارش‌های شدید در اغلب مناطق استان موجب جاری شدن سیل شده و خساراتی به دنبال داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان با تأکید بر اینکه رانندگان به دلیل نامساعد بودن وضعیت جوی و تداوم بارش‌ها از سفرهای غیر ضروری و توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند، گفت: رانندگان در عبور از جاده‌های کوهستانی زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی به همراه داشته باشند.

وی با بیان اینکه وضعیت راه‌های استان حاد نیست و همه چیز تحت کنترل است، یادآور شد: عملیات رسوب‌برداری و ریزش‌های ناشی از سیلاب در برخی مسیرهای ارتباطی در چند روز اخیر جمع‌آوری شده و مرمت برخی مسیرهای ارتباطی نیز در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار